شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

تاثیر برگزاری نمایشگاه ها بر بازار پولی و مالی کشور

سپاسدار گفت: به جرأت می‌توان ادعا کرد که تأثیر نمایشگاه‌ها در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغات در جهان جایگزینی ندارد.

نمایشگاه تاثیر برگزاری نمایشگاه ها بر بازار پولی و مالی کشور

نمایشگاه های بانک، بورس و بیمه می تواند محلی باشد تا کارگزاران تعداد مشتریان خود را افزایش دهند، ارکان درگیر در بازار رخدادها و نوآوری های جدید بازار مالی را ارائه دهند و نیروهای کار تخصصی در این بازار به شرکت های متقاضی برسند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در حال حاضر مهم ترین اولویت پیش روی بازار سرمایه ورود ابزارهای نوین مالی جدید به این بازار و گسترش افقی آن است. در همین راستا از ابزار نمایشگاه ها می توان استفاده کرد و با معرفی ابزارهای نوین مالی و تشویق به استفاده از این ابزارها، می توان عمق بازار سرمایه را افزایش داد.

روز گذشته سیزدهمین رویداد بین المللی بانک، بورس و بیمه در محل دائمی نمایشگاه های تهران آغاز به کار کرد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با برگزارکننده این رویداد ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

جزییات برگزاری سیزدهمین رویداد بین المللی بانک، بورس و بیمه

صالح سپاسدار در حاشیه مراسم افتتاح این رویداد با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۲۱ خرداد فعالیت خواهد داشت، بیان کرد: این رویداد در فضایی به مساحت ۶۵۰۰ متر و با حضور ۱۰۰ شرکت فعال در این حوزه برگزار شده است. این نمایشگاه سالانه به‌عنوان یک مجمع غیررسمی صنعت مالی کشور برگزار می‌شود و دست‌اندرکاران و فعالان حوزه‌های بانک،‌ بورس و بیمه با گردهمایی در این رویداد از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود رونمایی می‌کنند.

صالح-سپاسدار-نمایشگاه

صالح سپاسدار با بیان اینکه برگزاری این رویداد دو هدف عمده را دنبال می‌کند، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه سالانه با هدف سنجش وضعیت فعلی و همچنین هماهنگی و برنامه‌ریزی برای سال آینده برگزار می‌شود. در همین راستا امیدواریم بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان بتوانند به اهداف موردنظر خود در این رویداد دست پیدا کنند.

این فعال نمایشگاهی در ادامه گفت: نمایشگاه‌ها یک ماکت کامل از صنعت به‌شمار می‌آیند. هنگامی‌که یک رویداد نمایشگاهی برگزار می‌شود وضعیت و عوامل تأثیرگذار بر آن صنعت نمایش داده می‌شوند. سپس در مقام مقایسه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در رابطه با اهداف و توانمندی‌های خود مذاکره می‌کنند و جایگاه خود را به بازار هدف نمایش می‌دهند. این گردهمایی موجب ایجاد یک پویایی مضاعف و تزریق یک خون تازه به پیکر صنایع می‌شود.

تأثیر نمایشگاه‌ها بر بازارها

وی افزود: به جرأت می‌توان ادعا کرد که تأثیر نمایشگاه‌ها در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغات در جهان جایگزینی ندارد چراکه در رویدادهای نمایشگاهی افراد تأثیرگذار و دست‌اندرکاران اصلی با بازار هدف خود به‌صورت مستقیم در ارتباط هستند و این مهم در هیچ روش بازاریابی یا تبلیغات قابل‌دستیابی نیست؛ بنابراین برگزاری رویدادهای نمایشگاهی تأثیر بسیار زیادی در رشد صنایع دارند. تعامل و انتقال علم از منابع خارجی به داخل و برعکس این موضوع نیز از دیگر اهداف مهم برگزاری رویدادهای نمایشگاهی است.

سپاسدار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از پاویون‌های اصلی ما در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که دستاوردهای بسیار جذاب و خلاقانه‌ای را ارائه کرده‌اند. امیدواریم برگزاری این رویداد موجب شود این شرکت‌ها نیز به اهداف خود دست پیدا کنند.

 این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه به برگزاری نمایشگاه‌های مجازی نیز اشاره کرد و گفت: ما برای برگزاری این رویداد به نمایشگاه‌های مجازی نیز فکر کردیم اما مسئله‌ای که در این میان وجود داشت این بود که نفوذ فناوری و دسترسی‌های آنلاین در حال حاضر به حدی نرسیده که بتواند نمایشگاه‌ها را در قالب مجازی و آنلاین ارائه کند.

البته احتمال دارد در ۱۰ سال آینده نفوذ فناوری به حدی افزایش پیدا کند که بتوان نمایشگاه‌ها را به‌طور کاملا مجازی برگزار کرد. به عبارتی در حال حاضر ظرفیت مناسب برای این موضوع وجود ندارد. البته فرهنگ مشارکت در رویدادهای نمایشگاهی نیز به‌واسطه افزایش نفوذ فناوری پیشرفت خواهد کرد.

عضو هیات‌رئیسه انجمن غرفه‌سازان در پایان گفت: سال گذشته سال بسیار سختی برای تمام صنایع از جمله صنایع مربوط به حوزه مالی کشور بود. امیدواریم این نمایشگاه شروعی خوبی برای آینده بهتر برای حوزه مالی کشور باشد.

گفتنی است این رویداد به مدت ۴ روز و در سالن ۳۸ میزبان علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود. گفتنی است حضور در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ‌شده از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور برگزار خواهد شد و بازدید از این نمایشگاه فقط برای متخصصان این حوزه و مشروط به ارائه کارت دعوت خواهد بود.