شهر خبر

برنامه‌های رئیس جمهور آمریکا چیست؟/ از ملاقات با ملکه انگلیس تا دیدار با پوتین

کدخبر: 418022
اقتصاد نیوز : ملکه انگلیس پیش از این با ۱۲ رئیس جمهوری آمریکا ملاقات کرده و بایدن هم سیزدهمین و شاید آخرین رئیس جمهوری آمریکا باشد که به ملاقات ملکه می رود؛ بایدن فردا واشنگتن را برای انجام سفری هفت روزه به مقصد اروپا ترک می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای بیزنس اینسایدر اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالی نخستین سفر خارجی خود را به انگلیس انجام می دهد که ملاقات با ملکه انگلیس در لندن و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ژنو، مهم ترین بخش های این سفر می باشد.

ملکه انگلیس پیش از این با ۱۲ رئیس جمهوری آمریکا ملاقات کرده و بایدن هم سیزدهمین و شاید آخرین رئیس جمهوری آمریکا باشد که به ملاقات ملکه می رود؛ بایدن فردا واشنگتن را برای انجام سفری هفت روزه به مقصد اروپا ترک می کند.

بایدن برخلاف رئیس جمهوری قبلی، عازم عربستان سعودی نخواهد شد بلکه نخستین کشوری که وی دراین سفر به آن خواهد رفت در واقع متحد دیرینه واشنگتن یعنی انگلیس است.

نخستین سفر خارجی بایدن همراه با التهاب های داخلی

جو بایدن درحالی قرار است نخستین سفر خارجی خود را در کسوت رئیس جمهوری این کشور انجام دهد که هم اکنون با التهاب های داخلی همچون حملات سایبری به زیرساخت های کشور و مخالفت کنگره با تصویب بودجه ۲.۵ تریلیون دلاری برای اصلاح زیرساخت ها مواجه است، مخالفتی که سرانجام بایدن را وا داشت تا به علت شکاف عمیقی که بین جمهوریخواهان با وی و حزب دموکرات دارند، بر فشارهای خود بر طرح زیرساختی خود پایان دهد.

جو بایدن  قرار است در نخستین سفر خارجی خود به مدت حدود یک هفته از  کشورهایی همچون، انگلیس، بلژیک و سوئیس دیدار کند وی طی این سفر در سه نشست مهم گروه۷، ناتو و اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد و در یکی از آنها با ولادیمیر پوتین دیدار خواهد داشت.

بایدن سیزدهمین رئیس جمهوری آمریکا است که به دیدار ملکه انگلیس می رود

به گزارش یو. اس. ای. تودی،  ملکه انگلیس تاکنون با روسای جمهوری آمریکا همچون «هری ترومن» درسال ۱۹۵۲، «آیزنهاور» ۱۹۵۷، «جان اف. کندی» ۱۹۶۱؛ «ریچارد نیکسون» ۱۹۷۰؛ «جرالد فورد» ۱۹۷۶؛ جیم کارتر ۱۹۷۷؛ «رونالد ریگان» ۱۹۸۳ و ۱۹۸۸؛ جرج اچ. دبلیو بوش ۱۹۹۱؛ «بیل کلینتون» ۲۰۰۰؛ جرج بوش پسر ۲۰۰۷؛ باراک اوباما ۲۰۱۱و ۲۰۱۶ و دونالد ترامپ در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی دیدار کرده است.

اکنون ناظران بین المللی بر این باورند اکنون که ملکه انگلیس همسر خود شاهزاده فلیپس را از دست داده و این ملاقات که قرار است برای نخستین بار به تنهایی صورت گیرد، می تواند آخرین ملاقات برای وی محسوب شود.  

سفر ۷ روزه به اروپا؛ بایدن چه برنامه ها و اهدافی دارد؟

ملاقات با ملکه انگلیس تا دیدار با پوتین

 به نوشته نشریه آمریکایی  یو. اس. ای تودی جو بایدن در ۲۳ خرداد «سیزدهمین» رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که با الیزابت دوم ملکه انگلیس ملاقات خواهد کرد. ملکه انگلیس هفتمین دهه از سلطنت خود را آغاز کرده است.  

بایدن پس از دیدار سه روزه عازم بلژیک و سوئیس خواهد شد تا در دیگر نشست های بین المللی همچون نشست ناتو و اتحادیه اروپا شرکت کند.

بایدن درادامه سفر خود،  پس از انگلیس عازم بروکسل پایتخت بلژیک خواهد شد. ۱۴ ژوئن برابر با ۲۴ خرداد ماه شرکت در نشست ناتو در بروکسل.

بنابراین گزارش درجریان این نشست  قرار است بایدن با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در بروکسل دیدار کند.

۱۵ژوئن برابر با ۲۵ خرداد نشست آمریکا با اتحادیه اروپا؛ جو بایدن سفر خود را در سوئیس در  دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۱۶ ژوئن برابر با ۲۶ خرداد با به پایان خواهد برد، البته وی پس از این ملاقات و  در همان روز با رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه سوئیس نیز در ژنو دیدار خواهد داشت.

سفر ۷ روزه به اروپا؛ بایدن چه برنامه ها و اهدافی دارد؟

این رسانه خبری آمریکا در ادامه گزارش نوشت: در سال گذشته میلادی بنابر تخمین کارشناسان، حداقل ۱۵ هزار حمله سایبری باج افزاری علیه زیرساخت های آمریکا رخ داده است.

سی ان ان ادامه داد: کاخ سفید از شرکت های آمریکایی خواسته است که تا پیش از آنکه آنها قربانی چنین حملات سایبری شوند، موارد امنیتی شبکه  ای را خود اعمال کنند چون دولت فدرال به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

اهمیت دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را «جک سولیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان کنفرانس خبری روز دوشنبه گذشته اینگونه بیان کرد: تا پایان این سفر انتظار می رود تا روسای هردو کشور پیامی آشکار را در زمینه راهبرد امنیتی اعلام دارند تا بتوان  پیشرفت هایی درباره کنترل تسلیحات و دیگر تسلیحات هسته ای  به منظور کاستن از تنش ها و ایجاد ثبات و احترام در روابط دوجانبه حاصل شود.

سن ان ان: بایدن مستاصل در دفاع از منافع آمریکا

به گزارش شبکه خبری سی ان ان مورخ ۱۷ خرداد،  بایدن قصد داردتا در دیدار با رئیس جمهوری روسیه در سوئیس به مساله «حیاتی» دفاع از منافع آمریکا بپردازد، بویژه در زمینه حملات سایبری که آنها را متوجه روسیه دانسته، حملاتی که امکان فلج کردن آمریکا را در زمینه زیرساخت ها دارد امری که آمریکا را به استیصال کشانده است.