شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

آیا سرعت رشد موی نوزادان با تراشیدن زیاد می‌شود؟

طبق یافته جدید محققان تراشیدن موی نوزاد هیچ تاثیری بر افزایش تراکم آن نخواهد داشت.

آیا سرعت رشد موی نوزادان با تراشیدن زیاد می‌شود؟

به گزارش سلام نو، برخی از مادران براین باورند که تراشیدن موی نوزاد پس از تولد باعث افزایش تراکم موی او می‌شود، اما بسیاری از متخصصان پوست تأکید کرده اند که اصلاح موی کودک هیچ نقشی در افزایش تراکم، دو برابر شدن طول یا حتی تسریع در رشد آن ندارد، بلکه این فقط یک عادت موروثی است که صحت ندارد.

آن‌ها می‌گویند هر کودکی با تعداد مشخصی از فولیکول‌های مو متولد می‌شود که به لطف موادی که بدن از آن‌ها تغذیه می‌کند با گذشت زمان افزایش می‌یابد. علاوه بر این اصلاح موها با ماشین فقط ظاهر مو را می‌تراشد و به ریشه و پیاز مو نمی‌رسد؛ بنابراین وقتی دوباره رشد می‌کند، تغییری در وضعیت آن ایجاد نمی‌شود. این ثابت می‌کند که تراکم مو تحت تأثیر مواد غذایی و ذخیره عناصر مفید و ویتامین‌های بدن است.

بیشتر کودکان در ماه‌های اول زندگی موهای خود را از دست می‌دهند و موهای جدید شروع به ظهور می‌کنند و رنگ، نرمی و تراکم موها با توجه به عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود. تراشیدن موهای کودک فواید زیادی دارد، اما به شرطی که روند اصلاح در طی چند روز پس از تولد انجام شود.

پزشکان نیز تأیید می‌کنند که برداشتن موهای سر کودک پس از یک دوره طولانی از تولد او بی فایده است، زیرا فولیکول‌ها ضعیف هستند و میکروب‌های زیادی به آن‌ها می‌رسند و موها باید در جهت رشد و به آرامی تراشیده شوند، تا نوزاد دچار آسیب نشود.

پزشکان می‌گویند که موی سری که کودک با آن متولد می‌شود تا پایان عمر او را همراهی نخواهد کرد، زیرا پس از گذشت چندین ماه، کودک مقداری یا تمام موهای خود را از دست می‌دهد و موهای دیگر جایگزین می‌شود که از نظر رنگ، تراکم یا نوع متفاوت است.