شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#دولت#رئیس جمهور

وعده سقوط 50 درصدی دلار/چرا حسن روحانی عصبانی است؟

وعده سقوط 50 درصدی دلار/چرا حسن روحانی عصبانی است؟

با وجود وعده سخنگوی دولت در خصوص کاهش نرخ دلار در محدود 11 تا 17 هزار تومان عصبانیت رئیس جمهور در این روزها قبل فهم نیست.

به گزاش تحریریه،‌ روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران به صراحت اعلام کرد که قیمت دلار به ۱۰ تا ۱۷ تومان خواهد رسید.

کاهش قیمت دلار محل اختلاف حسن روحانی و عبدالناصر همتی بود که در نهایت یکی از بهانه های برکناری رئیس کل سابق بانک مرکزی شد.

انتظار می رود قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی در هفته های منتهی به پایان دولت با کاهش قابل توجهی مواجه شود.

با وجود وعده سخنگوی دولت در خصوص کاهش نرخ دلار در محدود 11 تا 17 هزار تومان عصبانیت رئیس جمهور  در این روزها قبل فهم نیست. نمونه بارز این موضوع مباحث رئیس جمهور درجلسه امروز هیئت دولت و انتقاد شدیدالحن از صدا و سیما و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دور سیزدهم بود.

به هر حال حسن روحانی دلار را با قیمت 3.4 هزار تومان تحویل گرفت و امروز قیمت دلار حدود 24 هزار تومان است. بر اساس وعده سخنگوی دولت احتمال کاهش 50 درصدی قیمت در بازار ارز وجود دارد و در این صورت دولت میتواند با افزایش 5 برابری در مرداد ماه دلار را به دولت بعد تحویل دهد. در دوران دولت نهم و دهم نیز کما بیش همین اتفاق یعنی رشد 3 تا 4 برابری قیمت دلار رخ داده بود و علت عصبانیت دولت در روزهای پایانی عملکردش مشخص نیست.

پایان/