شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#آمریکا#شبه#واشنگتن#منابع

تداوم اعتراضات علیه شبه نظامیان واشنگتن در شمال سوریه


تداوم اعتراضات علیه شبه نظامیان واشنگتن در شمال سوریه

منابع سوری از ادامه اعتراضات ساکنان «منبج» و حومه آن علیه شبه نظامیان وابسته به آمریکا اشاره و اعلام کردند که وعده‌های این شبه نظامیان محقق نشده است و مردم بر بیرون راندن اشغالگران اصرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، تحرکات شبه نظامیان« قسد» وابسته به آمریکا برای مهار اعتراضات ساکنان و عشایر «منبج» در حومه شمالی شرقی حلب راه به جایی نبرده است و اعتراضات همچنان ادامه دارد و ساکنان تا بیرون راندن این شبه نظامیان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

منابع محلی در «منبج» اعلام کردند: اعتراضات مسالمت آمیز علیه شبه نظامیان «قسد» وابسته به آمریکا با وجود اقدامات آنها برای مهار این اعتراضات و دادن وعده‌های اقتصادی، همچنان ادامه دارد.

این منابع بیان کردند: همچنان شهر تحت محاصره است و گشت‌های تا به دندان مسلح در خیابان‌های خالی از سکنه پرسه می‌زنند.

منابع مذکور تاکید کردند: بیشتر بازداشت شدگان هنوز آزاد نشده‌اند و اقدامات شبه نظامیان «قسد» در سربازگیری اجباری هم متوقف نشده است.

منابع عشایری در منبج تاکید کردند که همه عشایر عربی به همراه ساکنان در «منبج» بر اعتصاب فراگیر و فلج کننده اصرار دارند و طی روزهای آینده برای شبه نظامیان «قسد» و عوامل آنها، غافلگیرکننده خواهد بود.

این منابع افزودند: تظاهرات در حومه «منبج» یک روز هم متوقف نشده است و تا بیرون راندن اشغالگران ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که شبه نظامیان قسد بیش از 4000 نیرو به شهر «منبج» به منظور برخورد با تظاهرات کنندگان و برقراری آرامش با زور سلاح، وارد کرده‌اند و این پس از کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن 50 نفر از تظاهرات کنندگان است.

حمله تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در جنوب ادلب

منابع سوری اعلام کردند که تروریست‌های وابسته به «اتاق عملیات فتح المبین» حملات راکتی به مواضع ارتش سوریه در حزارین در حومه جنوبی ادلب انجام دادند.

این منابع بیان کردند: ارتش سوریه در واکنش به این حملات، مواضع تروریست‌ها را زیر آتش سنگین قرار داد.

ایجاد پست دیده بانی جدید اشغالگران ترکیه‌ای در جنوب ادلب

نیروهای ارتش ترکیه پست دیده بانی جدیدی در منطقه واقع میان شهرک‌های «احسم» و «الباره» در مجاورت خط تماس با نیروهای ارتش سوریه در شهر «کفرنبل» در «جبل الزاویه» در جنوب ادلب ایجاد کردند.

اسکان 100 خانواده تروریست‌ها در حومه «جسرالشغور»

منابع سوری اعلام کردند که 100 خانواده وابسته به تروریست‌های «الترکستانی» و «ازبکی» وابسته به اشغالگران ترکیه در روستاهای «الزنبقی»، «الحسینیه» و «الطیبه» در شهر «جسرالشغور» در حومه غربی ادلب، اسکان داده شده‌اند.

این منابع این اقدامات را در راستای تغییر بافت جمعیتی مناطق تحت سیطره تروریست‌ها در شمال غرب سوریه دانستند.

انتهای پیام/