شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#افغانستان#شورای عالی

عبدالله: به کشورهای منطقه و جهان برای گفت‌وگو با طالبان نیاز داریم


عبدالله: به کشورهای منطقه و جهان برای گفت‌وگو با طالبان نیاز داریم

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اظهار داشت که این کشور برای دستیابی به صلح نیازمند همکاری کشورهای منطقه و جهان است تا طالبان وادار به گفت‌وگوهای جدی شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به آخرین تحولات روند صلح این کشور گفت که تلاش‌ها در مرحله حساس و سرنوشت‌ساز قرار دارد.

وی افزود: برای دست یافتن به صلح پایدار و باعزت، ما نیازمند همکاری مداوم کشورهای منطقه و جامعه‌ بین‌الملل هستیم تا طالبان به گفت‌وگوهای جدی وادار شود.

عبدالله در ادامه نیز با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها و تشدید جنگ در جریان مذاکرات خواستار پایان خشونت در افغانستان و برقراری آتش‌بس دایمی شد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی اظهار داشت: «ما معتقدیم که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد. تعهد افغانستان برای صلح پابرجا است. اگر شرایط به گونه‌ای دیگر پیش آید و از فرصت پیش‌آمده برای گفت‌وگو و پایان جنگ استفاده درست‌ نشود، برای دفاع از کشور آمادگی کامل داریم».

«عنایت‌الله بابر فرهمند» معاون شورای عالی مصالحه افغانستان نیز پیش از این گفته بود که در چند ماه گذشته روند صلح شدت و گرمی خود را از دست داده است و به سردی گراییده است.

وی اظهار داشت که جامع جهانی در روند صلح افغانستان نقش تماشاگر به خود گرفته است و این به نفع آنها نیز نیست.

«اکرم خپلواک» دیگر معاون این شورا نیز گفته بود که درباره هزینه صلح در سطح دولت، سیاسیون، شورای ملی، زنان، جامعه مدنی، احزاب و سایر مردم افغانستان اختلاف وجود دارد.

انتهای پیام/.