شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

ادامه جنگ طلبی در روزهای پایانی قدرت؛

دفتر نتانیاهو با برگزاری راهپیمایی پرچم موافقت کرد

دفتر نتانیاهو با برگزاری راهپیمایی پرچم موافقت کرد

کابینه نتانیاهو می خواهد، در ادامه تنش ها با مردم فلسطین اشغالی و غزه، با برگزاری مراسم «راهپیمایی پرچم»، همچنان بر طبل جنگ بکوبد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک روز پس از اینکه پلیس اسرائیل از ترس شعله ور شدن دوباره درگیری ها در غزه، تصمیم به لغو «راهپیمایی پرچم» گرفت؛ مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تحت برخی شرایط، به راست گرایان افراطی اجازه برگزاری این مراسم را در بخش قدیمی قدس اشغالی خواهند داد.

سران حماس هشدار داده اند که انجام این راهپیمایی با پاسخ شدید آنها همراه خواهد بود. پلیس رژیم صهیونیستی نیز این هشدار را جدی گرفت حال آنکه پس از جلسه اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، دفتر وی اعلام کرد که وزرای کابینه تصمیم گرفته اند چنانچه برگزارکنندگان و پلیس به توافقی برسند، این برنامه در روز پنجشنبه (۲۵ خرداد) عملی شود حال آنکه مشکل اصلی مسیر راهپیمایی است.

این در حالی است که قرار است تا قبل از ۲۵ خرداد، پارلمان رژیم صهیونیستی درباره ائتلاف پیشنهادی احزاب مخالف نتانیاهو تصمیم گیری کند.

به این ترتیب، تصمیم برای برگزاری راهپیمایی با نخست وزیر آتی رژیم صهیونیستی خواهد بود که به احتمال زیاد نفتالی بنت خواهد بود.

به نظر می آید که هدف اصلی نتانیاهو ایجاد تنش برای کابینه آتی اسرائیل از راه تحریک صهیونیست های افراطی باشد.

هدف سازمان دهندگان راهپیمایی پرچم، تأکید بر لزوم پاکسازی شهروندان فلسطینی ساکن قدس اشغالی است؛ امری که با واکنش شدید و مخالفت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و دعوت این جنبش از هموطنان فلسطینی برای مقابله با اشغالگران در کرانه باختری و تحصن در مسجد الاقصی روبرو شد.

روز گذشته، «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا و شمال آفریقا (خاورمیانه) در پیامی توئیتری، با توجه به اصرار صهیونیست‌ها برای برگزاری راهپیمایی پرچم، درباره شکننده بودن آتش بس غزه هشدار داد.