شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ایران#اقتصاد ایران

دولت آینده وقت تنش ندارد/ سه قوه باید برای حل مشکلات اقتصادی مشارکت کنند


دولت آینده وقت تنش ندارد/ سه قوه باید برای حل مشکلات اقتصادی مشارکت کنند

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای عبور اقتصاد ایران از پیچ خطرناک امروز، دولت آینده باید بتواند هم افزایی ایجادکند، گفت : دیگر وقت ایجاد تنش نداریم و سه قوه باید بتوانند برای رفع مشکلات مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم آرمان خالقی در نشستی در ارتباط با اولویت های اقتصادی دولت آینده اظهار کرد: دولت فربه و ناکار آمدی داریم که در 40 سال گذشته روسای دولت برای رفع این مشکل تلاش نکرده اند و دیوان سالاری در اقتصاد کشور بیداد می کند و دولت با قدرتی که  دارد دست از  اقتصاد کشور  بر نمی‌دارد.

وی افزود: خصوصی سازی هایی نیز که در اقتصاد کشور انجام شده به سمت شبه دولتی ها رفته است و دولت رقیب اصلی بخش خصوصی به حساب می آید.

  قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: جلوی فساد در کشور باید گرفته شود، اما به محض طرح این موضوع، گفته می شود که قوه قضائیه باید جلوی فساد را بگیرد اما باید توجه داشت، لازم است دولت جلوی فساد را از منشا بگیرد و سیستم فساد زاد اصلاح شود.

وی با بیان اینکه برای عبور اقتصاد ایران از پیچ خطرناک امروز، دولت آینده باید بتواند هم افزایی داشته باشد و  بتواند همه طیف ها را دور هم جمع کند، تصریح کرد: در دولت آینده دیگر وقت ایجاد تنش نداریم و سه قوه باید بتوانند با یکدیگر مشارکت کنند.

خالقی اظهار داشت:در تنش هایی که در چند سال گذشته در کشور داشته ایم باعث شده  به اقتصاد کشور، زندگی و معیشت تولید کنندگان، کارمندان، کارگران و اصناف لطمه بخورد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ها و شناختی که از ابراهیم رئیسی  وجود دارد  ایشان می تواند اقتصاد کشور را با ایجاد هم افزایی‌ها نجات دهد و مسائل کشور را حل و فصل کند.

خالقی گفت: نیازمند امنیت اقتصادی در کشور هستیم تا سرمایه ها به بخش تولید بیایند و فعال اقتصادی امیدوار و راغب به ادامه کار شود.

سید محمد یاراحمدیان نیز اظهار داشت: کارگران کشور اولین مطالبه ای که از دولت آینده دارند امنیت شغلی است و با قرارداد های سه ماه این امنیت برای آنها فراهم نمی شود.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که منابع تامین اجتماعی توسط خود بیمه شدگان تامین می شود که اکنون وضعیت بحرانی نیز دارد زیرا میزان مصارف آن نسبت  به هزینه ها افزایش یافته  و به فروش دارایی و ذخایر روی آورده است و نیازمند اصلاح ساختار در مدیریت این سازمان در دولت آینده هستیم.

 رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور با بیان اینکه شستا حیاط خلوت دولت شده است ادامه داد: در ساختار مدیریتی این سازمان نمایندگان ذی نفعان به صورت حداقلی است به صورتی که از ترکیب 9 نفره  تنها 3 نفر از خدمات گیرندگان هستند که آنها نیز توسط وزیر معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: تورم باعث شده است که فاصله زیادی میان دریافتی و هزینه های کارگران ایجاد شود و معیشت آنها به خطر افتاده به طوری که حقوق آنها پاسخگوی 10 روز از هزینه های آنها است.

یار احمدیان گفت: کارگران باید بتوانند کاندیدایی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند که دنباله رو دولت مستقر نباشد تا بتوان وضعیت مشاغل و معیشت کارگران را تغییر داد.

وی اظهار داشت: 2 هزار از کارگاه های کشور تعطیل شده بود که با پیگیری های آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه بازگشایی شد و کارگران به محل کار خود باز گشتند؛ امیدواریم رئیس جمهور آینده مطالبات کارگران را دنبال کند.

انتهای پیام/