شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#رئیسه مجلس

بررسی مجدد تعدادی از پرونده‌های کاندیدا‌های انتخابات شورا‌ها

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از پرونده کاندیدا‌های انتخابات شورا‌ها با نظر مشترک رئیس هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج قطعی و نهایی اعلام شود.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، «علیرضا سلیمی» ضمن اشاره به نشست غیر علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه) گفت: این نشست درباره روند رسیدگی به بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات شورا‌های شهر و روستا بود، در انتخابات شورا‌های روستا کشور بیش از ۲۸۸ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۲۶۹ هزار نفر از آن‌ها تایید شده‌اند. یعنی ۹۴ درصد تایید و ۶ درصد رد صلاحیت شده‌اند. در شهر‌ها ۴۷ هزار و ۳۱۷ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۴۰ هزار و ۳۶۴ نفر تایید شده‌اند.

وی ادامه داد: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا ضمن توضیحاتی بیان کرد ملاک تایید صلاحیت استعلام از مراجع ذی ربط بوده و تلاش شده قانون رعایت شود، ۱۰ نفر از نمایندگان سوالات خود را مطرح کردند و برخی شبهات بیان شد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون در حوزه رسیدگی به صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌ها نیاز به بازنگری دارد، قالیباف در جمع بندی به این نکته اشاره کرد که باید قانون انتخابات شورا‌ها به سرعت بازنگری شود.

سلیمی گفت: قانون برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا دبیرخانه دائمی در استان‌ها پیش بینی کرده است، در دوره انتخابات حجم بالایی از پرونده کاندیدا‌ها به این دبیرخانه می‌رسد و فشار کار افزایش می‌یابد، از این رو باید در این بخش تجدید نظر صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنا شد تعدادی از پرونده‌ها با نظر مشترک رئیس هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت مورد گفتگو قرار گیرد و نتایج قطعی و نهایی اعلام شود. 
 

انتهای پیام/