شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#ایتالیا#وزارت#وزارت دفاع

نظامیان ایتالیایی پس از ۲۰ سال افغانستان را ترک می‌کنند


نظامیان ایتالیایی پس از 20 سال افغانستان را ترک می‌کنند

منابعی در وزارت دفاع ایتالیا اعلام کردند که ماموریت این کشور در افغانستان به پایان رسیده است و پس از ۲۰ سال تمام نیروهایش را خارج می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لورنزو گویرین» وزیر دفاع ایتالیا در سفر به ولایت هرات در غرب افغانستان به طور رسمی پرچم این کشور را در کمپ «آریانا» پایین آورد.

رسانه ایتالیایی «ای‌ان‌اس‌ای» نوشت که رم پس از تصمیم واشنگتن برای خروج از افغانستان تصمیم گرفته تا نیروهایش را از این کشور خارج کند و به ماموریت 20 ساله خود پایان دهد.

منابع در وزارت دفاع ایتالیا اعلام کردند که روند خروج حدود 800 نظامی باقیمانده این کشور و تجهیزات آن‌ها بزودی تکمیل خواهد شد.

براساس جدول زمانی جدید که توسط دولت بایدن اعلام شد، همه نظامیان آمریکایی تا 11 سپتامبر (20 شهریور) باید خاک افغانستان را ترک کنند.

با این حال متحدان آمریکا نیز روند خروج نیروهایشان را از افغانستان تشدید کرده‌اند و به نظر می‌رسد غیر از نظامیان ترکیه همه نظامیان خارجی پیش از آمریکا این کشور را ترک می‌کنند.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اخیراً درباره گمانه‌زنی‌های برای ادامه حضور این کشور در افغانستان و تامین امنیت فرودگاه کابل گفته بود که اگر دیگر کشورهای عضو ناتو به یک سری تعهدات مشخص سیاسی، مالی و لجستیکی پایبند باشند، نظامیان ترکیه‌ای نیز به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/.