شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#یمن

ابراز تردید انصارالله درباره توقف حمایت نظامی آمریکا از عربستان


ابراز تردید انصارالله درباره توقف حمایت نظامی آمریکا از عربستان

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: وقتی حملات عربستان به یمن با سلاح‌ها و جنگنده‌های آمریکایی متوقف شد آن‌گاه است که درمی‌یابیم که وعده واشنگتن درباره توقف حمایت نظامی از حملات عربستان عملی شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن به آنچه توقف حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن خوانده می‌شود، واکنش نشان داد و در جدیت واشنگتن برای توقف حمایت نظامی از ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان ابراز تردید کرد.

وی با انتشار توئیتی نوشت: یکی از شرط‌های قراردادهای تسلیحاتی آمریکا این است که از سلاح بدون اجازه آمریکا استفاده نشود. وقتی حملات عربستان به یمن با سلاح‌ها و جنگنده‌های آمریکایی متوقف شد آن‌گاه است که درمی‌یابیم که وعده واشنگتن درباره توقف حمایت نظامی از حملات عربستان عملی شده است. پس از آن، نوبت به اعلام پایان محاصره یمن و توقف کامل حملات به یمن و خروج کامل اشغالگران و پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان می‌رسد.

یاد آور می‌شود که کاخ سفید از توقف کامل حمایت نظامی خود از حملات عربستان به یمن خبر داد هرچند تأکید کرد که به نقش مستشاری و آموزشی خود به نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی ریاض ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/