شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریاست جمهوری

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان ایجاد شد

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان ایجاد شد

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،یکی از کانون‌های که با حمایت دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد شده است، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان، است.

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان در تلاش است تا ارتباط میان حوزه‌های مختلف در بخش شیلات کشور را توسعه بخشد.

ایران یکی از کشورهای غنی در این حوزه است و علاوه بر صیادی، پرورش شیلات در اشکال مختلف در آن جریان دارد. کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان، تلاش دارد تا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رابطه میان فعالان فناور و دانشگاهی را با بازار و صنعت، تقویت کند.

در این راستا این نهاد نشست‌های مختلفی را با حضور پژوهشگران، محققان، فعالان حوزه شیلات، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارت آپ‌ها و همچنین مقامات دولتی برگزار کرده است.

افزایش همگرایی، همکاری و هماهنگی تمام دست اندرکاران دانش، صنعت و بازار آبزیان و شناسایی چالش‌های کلان و ارتقای وحدت رویه پیرامون فعالیت های اصلی در حوزه صنعت، دانشگاه و بازار آبزیان، از جمله اهدافی است که این کانون به دنبال تحقق آنها است.

مراکز علمی و پژوهشی مانند موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، مرکز تحقیقات دریای خزر و دانشگاه تهران، از جمله اعضای کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان هستند.

دستگاه های اجرایی و مراکز وابسته به دولت مانند سازمان شیلات ایران، سازمان دامپزشکی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، از جمله دیگر همکاران این نهاد محسوب می‌شوند.

کانون تلاش دارد تا از طریق شبکه‌سازی میان فعالان مختلف رشته آبزیان، ارتباطات علمی و فناورانه را توسعه بخشد. انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای مانند شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی ایران یکی از اقداماتی بود که برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی شد.

یکی از برنامه های کانون تلاش برای توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس است.

این کانون از همه پژوهشگران، دانشمندان برجسته، فعالان فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌کند تا طرح‌های نوآورانه خود را با آنها در میان بگذارد تا مشترکاً برای تحقق آن تلاش کنند.