شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

فراخوان مهم سازمان بورس

سازمان بورس و اوراق بهادار، فراخوانی را به منظور صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری صادر کرد.

بورس فراخوان مهم سازمان بورس

سازمان بورس اعلام کرد: به موجب اختیارات حاصله از بندهای ۲ و ۶ مادۀ ۷ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ۱۳۸۴ و به منظور توسعه و تقویت جایگاه نهادهای مالی در بازار سرمایه و ارائه خدمات بهتر به سرمایه گذاران در بازار سرمایه، با توجه به تقاضای فعالان بازار سرمایه در خصوص تأسیس شرکت کارگزاری، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری (پیوست شماره ۱ فراخوان) در تاریخ دهم خردادماه ۱۴۰۰ به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید. همه متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری می‌توانند درخواست‌های خود را بر اساس دستورالعمل مذکور جهت بررسی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، بررسی درخواست صدور مجوز در صورت کامل بودن مدارک صورت می‌پذیرد؛ لذا متقاضیان پس از مطالعه دقیق دستورالعمل مذکور و اطمینان از واجد شرایط بودن بر اساس مفاد آن از قبیل: تأمین حداقل سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد ریال، کسب حداقل امتیازات لازم بر اساس بند ۴-۵ ماده ۵ و پیوست‌های شماره ۴ و ۵ دستورالعمل، و سایر مفاد دستورالعمل، می‌توانند درخواست‌های خود را به همراه مستندات ارسال کنند.

لازم به ذکر است کارمزد بررسی تقاضای تأسیس کارگزاری بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار به همراه مدارک دریافت خواهد شد. مبلغ واریزی هیچگونه حقی برای آن‌ها ایجاد نمی‌نماید و عودت داده نخواهد شد.

متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری از تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ می‌توانند درخواست و مدارک مذکور در این دستورالعمل را به دبیرخانه سازمان بورس و اوراق بهادار – مدیریت نظارت برکارگزاران – اداره امور کارگزاران به آدرس میدان ونک، خیابان ملأ صدرا، پلاک ۱۳ ارسال کنند.

منبع: مهر