شهر خبر

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن:

سعودی‌ها همچنان با پهپادهای آمریکایی یمن را بمباران می‌کنند

سعودی‌ها همچنان با پهپادهای آمریکایی یمن را بمباران می‌کنند

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به گزارش اخیر کاخ سفید درباره تحولات این کشور، گفت: سعودیها همچنان با پهپادهای آمریکایی یمن را بمباران می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به گزارش اخیر کاخ سفید درباره این کشور واکنش نشان داد. وی گفت که ادعای آمریکا مبنی بر توقف حمایتها از عربستان صحت ندارد.

بر اساس این گزارش، این مقام یمنی افزود: آمریکایی ها می گویند که دستور العمل منع حمایت نظامی از عربستان سعودی را ابلاغ کرده اند. این درحالی است که سعودیها همچنان با پهپادهای آمریکایی یمن را بمباران می کنند.

الحوثی تأکید کرد: هرگاه که استفاده از پهپادهای آمریکایی در حمله به یمن متوقف شد، آنگاه متوجه می شویم که حمایت های واشنگتن از ریاض پایان یافته است. این مقام یمنی همچنین بر لزوم خروج اشغالگران از خاک کشور خود تأکید کرد.

پیش از این، کاخ سفید بر گزارش‌های منتشر شده پیرامون حضور نظامیان آمریکایی در یمن صحه گذاشت اما مدعی شد که این حضور با هدف مبارزه با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش صورت می‌پذیرد.

کاخ سفید مدعی شده است: ما دستور توقف حمایت‌های آمریکا از عملیات نظامی ائتلاف سعودی در یمن را صادر کرده‌ایم. با این حال، نیروهای آمریکایی همچنان به نقش خود در ارائه مشاوره نظامی به فرماندهان ائتلاف سعودی و دادن آموزش‌های نظامی به نیروهای آن ادامه می‌دهد.