به گزارش برنا؛ سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در طرح رعد 45 گفت: خداراشاکریم که توفیق داد در راستای برقراری نظم و امنیت چهل و پنجمین طرح رعد را توسط همکاران خدوم خود در کلانتری ها و پلیس پیشگیری به مرحله اجرا دربیاوریم.

او افزود : طرح رعد عملیاتی است که به خوبی جا افتاده و کلانتری ها در کشف جرم و دستگیری مجرم از توانمندی خوبی برخوردار هستند به طور مثال ما شاهد کشف پیچیده ترین جرایم هستیم و انشاالله این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

سردار رحیمی تصریح کرد: در این طرح 793  سارق، زورگیر، مال خر،  سارقین عنف، خفت‌گیر و ... دستگیر شدند و 4474 فقره اموال مسروقه مردم کشف شد که سارقین به آنها اعتراف کردند.

او افزود: تلاشمان این است تمام اموال مسروقه کشف شده را به مردم تحویل دهیم مگر اینکه این اموال بالافاصله پس از دزدی به فروش رسیده باشند .

رئیس پلیس پایتخت گفت: در مجموع 139 دستگاه خودرو و موتور سرقتی کشف شد و 43 باند که به صورت گروهی فعالیت می‌کردند منهدم شدند و 35 نفر که چندسال بعد از حکم محکومیت متواری شدند بودند در این طرح دستگیر شدند.

او افزود: 250 فشنگ، 30 قبضه شبه سلاح و 2 قبضه سلاح جنگی کشف شد.

سردار رحیمی عنوان کرد: با کشف 15764 مورد انواع و اقسام کالای قاچاق، 14 نفر دستگیر شد.

او ادامه داد: 96 کیلو مواد مخدر کشف شد. یکی از اهداف ما جمع آوری خرده فروشان در سطح شهر است که در این طرح توانستم 249 نفر را در این زمینه دستگیر کنیم .

سردار رحیمی گفت: باند سه نفره دوچرخه که حدود 100 دوچرخه را دزدیده بودند، کشف کردیم که البته باندهای کوچکتر هم وجود داشت. کشفیات در این طرح، بیشتر دوچرخه دزدی بود و به نظر می‌رسد باید هشداری برای خانواده ها و جوانان باشد چون سارقین کمین می‌کنند و تا فرصت مناسب پیدا کنند و دوچرخه ها را به سرقت ببرند.

رئیس پلیس پایتخت درباره وعده های کاندیداها درخصوص گشت ارشاد عنوان کرد: بنده نظرم این است که نامزدهای محترم انتخاباتی با شئونات جامعه به عنوان یک ابزار نباید برخورد کنند. شئوناتی که در جامعه برابر قانون باید رعایت شود نباید ابزار تبلیغاتی باشد. این رفتار زشت است درحال حاضر ایجاد امنیت اخلاقی با جدیت و حساسیت در حال اجرا است.

او درخصوص آخرین وضعیت ضرب و شتم یک روحانی افزود : متهمین دراختیار دستگاه قضایی هستند و هر دو زندان هستند.

سردار رحیمی درباره تخلفات انتخابات گفت: گزارشی از تخلفات انتخاباتی نداشتیم. در فضای مجازی یکسری بداخلاقی هایی است که شورای نگهبان باید وارد شود.

او افزود: برقراری امنیت تجمعات، سخنرانی کاندیداها حتی در لحظات ورود به صدا و سیما به طور کامل توسط پلیس امنیت برقرار شده است و هیچ مشکلی تاکنون وجود نداشته است.