شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بنزین

سید حسن نصرالله: از ایران بنزین می خریم ببینم چه کسی می تواند جلوی ما را بگیرد

نصرالله با سخنرانی تلویزیونی دیشب خود به هفته ها شایعه درباره وخامت وضعیت جسمانی اش خاتمه داد.

سید حسن نصرالله: از ایران بنزین می خریم ببینم چه کسی می تواند جلوی ما را بگیرد

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان دیشب در اظهاراتی با اشاره به بحران اخیر سوخت در لبنان، صف های طولانی مردم لبنان در جایگاه های سوخت را توهین آمیز دانسته و پیشنهاد کرد حزب الله لبنان با لیر لبنان از ایران بنزین وارد کند تا بحران سوخت در کشورش حل شود.

سید حسن نصرالله که پس از یک دوره بیماری در سخنرانی زنده تلویزیونی ظاهر شده بود با حضور خود به هفته ها شایعه درباره وضعیت سلامت جسمانی خود خاتمه داد. برخی منابع و رسانه ها شایعه کرده بودند دبیر کل حزب الله لبنان مبتلا به کرونا شده و حال وخیمی دارد. حزب الله لبنان اما با رد این شایعه اعلام کرده بود حال عمومی نصرالله خوب است و به زودی به صحنه بازخواهد گشت.

نصرالله که به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس شبکه "المنار" لبنان (وابسته به حزب الله لبنان) سخنرانی می کرد درباره طیفی از موضوعات منطقه ای و نیز جنگ اخیر غزه و برکناری نتانیاهو از قدرت و اوضاع سیاسی داخل لبنان سخن گفت.

او در بخشی از اظهارات خود درباره بحران اقتصادی و کمبود بنزین در لبنان هم اظهار داشت پیشنهاد ایران برای فروش بنزین به لبنان با لیره لبنانی همچنان پابرجاست و اگر دولت لبنان شهامت و اراده سیاسی لازم را داشته باشد حزب الله لبنان می تواند بنزین را با لیر لبنانی از ایران خریده و با نفتکش به بنادر این کشور در دریای مدیترانه منتقل کند.

نصرالله گفت:" حل‌ بحران بنزین در لبنان طی چند روز امکان‌پذیر است از راه نفت ایران؛ اما این گام نیازمند یک تصمیم سیاسی جسورانه است. تمام این خفت‌هایی که مردم لبنان در پمپ‌ بنزین‌ها گرفتار آن هستند، هنگام اتخاذ تصمیم روی‌گرداندن از آمریکا و وارد کردن نفت از ایران با لیره لبنان به سرعت‌ پایان می‌پذیرد."

او افزود:" پیشنهاد ایران برای ارسال سوخت به لبنان بر پایه پول لبنان همچنان پابرجاست. اگر ببینیم برای حل بحران سوخت راه حلی ندارید، نمی‌توانیم این صحنه های ذلت را تحمل کنیم، به ایران می‌رویم و کشتی کشتی بنزین و گازوییل می‌خریم و از بندر بیروت برای مردم سوخت وارد می‌کنیم و دولت لبنان اگر می‌تواند جلوی تخلیه بنزین و گازوییل برای ملت لبنان را بگیرد!"

 
 
 
 
 

 

منبع: عصر ایران