شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#استرالیا#کاخ سفید

چرخش آمریکا به سوی اقیانوس آرام


چرخش آمریکا به سوی اقیانوس آرام

هماهنگ کننده ارشد کاخ سفید در امور هند-اقیانوسیه سه شنبه در اظهاراتی بر همکاری آمریکا با ژاپن، نیوزلند، استرالیا و سایر کشورها برای کمک به کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام تاکید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که رقابت راهبردی کشورهای هند-اقیانوسیه با چین به شدت رو به افزایش است، آمریکا آمادگی خود را برای همکاری با متحدانش با هدف کمک به جزایر اقیانوس آرام اعلام کرده است.

 

بر اساس این گزارش، 5 کشور جزیره‌ای اقیانوس آرام در ماه فوریه اعلام کردند که خروج از گروه موسوم به " Pacific Island Forum" را آغاز خواهند کرد، این بزرگترین گروه سیاسی کشورهای منطقه به شمار می رود.

کورت کمبل هماهنگ کننده کاخ سفید در امور هند-اقیانوسیه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده خواستار همکاری با دیگر کشورها برای برگزاری مجدد نشست گروه موسوم به Pacific Island Forum است.

وی افزود: اینها جزایری هستند که ما منافع راهبردی بزرگ و دیرینه‌ای با آنها داریم و احتمالا برخی از ما آن را فراموش کرده‌ایم. ما آماده همکاری نزدیک با متحدان مان مثل استرالیا، نیوزلند، ژاپن و سایر کشورا هستیم تا نشستی را با کشورهای منطقه برگزار کرده و درباره اهداف مشترک صحبت و مذاکره کنیم.

کمبل اظهار داشت: هدف اصلی ما دستیابی به پیشرفت در زمینه هایی مثل ماهی‌گیری و فعالیت گشت ساحلی و حمایت در بخش های مختلف از جمله واکسن خواهد بود.

این مقام آمریکایی گفت: منطقه با چالش های بزرگی برای مقابله با فقر، بیماری و تغییرات آب و هوایی روبرو است. این منطقه نیز برای آمریکا اهمیت زیادی دارد و واشنگتن قصد دارد ماموریت خود را انجام دهد.

اکثر کشورهای منطقه به خاطر شیوع ویروس کرونا و وابستگی شدید به صنعت گردشگری با مشکلات عدیده و مهم اقتصادی روبرو شده‌اند.

انتهای پیام/