شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت

اختصاصی/ احتمال شیوع بیماری‌های آب آلوده در اثر خشکسالی‌/ وزارت بهداشت پیشگیری کند

اختصاصی/ احتمال شیوع بیماری‌های آب آلوده در اثر خشکسالی‌/ وزارت بهداشت پیشگیری کند

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز اظهار داشت: موضوع آب شرب و آب غیر شرب از موارد با اهمیتی است که نباید درگیری مسائل حاشیه‌ای و سیاسی و انتخاباتی شود؛ این در حالی است که ما می‌توانیم قطع برق را تحمل کنیم ولی قطع آب و خشکسالی را هرگز هیچ جانداری نمی‌تواند تحمل کند. 

وی افزود: با توجه به اینکه کاهش بارش‌ها و خشکسالی‌ها در 50 سال اخیر بی سابقه است باید از هم اکنون به فکر این موضوع بود لذا دولت فعلی و دولت آینده باید این مهم را در دستور اول و اولویت اصلی قرار دهند که کوتاهی در این زمینه می‌تواند خسارت‌های فاجعه آمیزی داشته باشند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمبود آب چالشی است که باید از هم اکنون به فکر آن بود؛ وقتی مردم هر هفته شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف وزارت نیرو هستند نمی‌پذیرند که این وزارتخانه در موضوع مقابله با خشکسالی و مدیریت آن و کنترل سیلاب‌ها و آب‌های سد و طرح‌های آبخیزداری کاری را انجام ندهد. 

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: مسئله آب با معیشت و اقتصاد مردم گره خورده است و نباید این موضوع در اختلافات سیاسی جریانات و گروه‌های سیاسی فراموش شود لذا دولت و بویژه وزارت‌خانه‌های نیرو، بهداشت و جهاد کشاورزی باید طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این باره ارائه کنند و برای مقابله با کم آبی و خشکسالی لازم است با عزم همگانی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل مردمی از این بحران عبور کنیم. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: همواره در دوراه بروز و شیوع خشکسالی‌ها، بیماری‌های آب شامل حال انسان و حیوان می‌شود و می‌تواند تبعات بزرگی را برای کشور بوجود آورد و لذا لازم است که وزارت بهداشت و خانه‌های بهداشت در روستان‌ها و بخش‌ها به صورت ویژه به این موضوع پرداخته و آموزش‌های لازم را به مردم ارائه کنند در غیر این صورت احتمال فاجعه وجود دارد.