شهر خبر

تاجرنیا: مهرعلیزاده به کسی قول کناره‌گیری یا ماندن نداده است

علی تاجرنیا

مشاور مهرعلیزاده گفت:آقای مهرعلیزاده به هیچ ‌کسی قول نداده‌اند که کناره‌گیری می‌کنند و در عین حال به هیچ کسی هم قول نداده‌اند که تا آخر، در صحنه باقی می‌مانند.

به گزارش مشرق؛ روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با علی تاجرنیا فعال اصلاح‌طلب و مشاور محسن مهرعلیزاده انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

تعدادی از اصلاح‌طلبان منتقد برخی اظهارات مهرعلیزاده در مناظره اول بودند

* من با اطلاع این صحبت را مطرح می‌کنم که تعدادی از اصلاح‌طلبان، حتی منتقد برخی اظهارات ایشان[در مناظره اول] بودند.

* آقای مهرعلیزاده احساس می‌کنند که در سیستم انتخابات ریاست جمهوری، طراحی‌هایی صورت گرفته تا یک کاندیدای خاص پیروز شود و از این بابت، سعی می‌کنند آن کاندیدای خاص را نقد کنند و در آرای او تأثیر بگذارند.

*آقای مهرعلیزاده در واکنش به برخی انتقادات تاکید کردند که من به تحصیلات فقهی و حوزوی آقای رئیسی احترام می‌گذارم.

رویکرد عمده اصلاح‌طلبان عدم معرفی نامزد است

* در حال حاضر چون رویکرد عمده اصلاح‌طلبان عدم معرفی نامزد است، هنوز به این مساله که اصلاح‌طلبان، آقای مهرعلیزاده را جدی می‌گیرند به‌طور جدی پرداخته نشده است.

* یک بخشی از احزاب که سابقه رفتارهای انفرادی در درون اصلاح‌طلبان را داشتند، الان بیشتر در کمپین آقای همتی حضور دارند اما من فکر می‌کنم که طی روزهای آتی و باتوجه به مشخص‌تر شدن مواضع آقای مهرعلیزاده در دو مناظره آینده، قطعا توازن به هم خواهد خورد.  

مهرعلیزاده به کسی قول کناره‌گیری یا ماندن در انتخابات نداده است

*آقای مهرعلیزاده به هیچ ‌کسی قول نداده‌اند که کناره‌گیری می‌کنند و در عین حال به هیچ کسی هم قول نداده‌اند که تا آخر، در صحنه باقی می‌مانند.

* آنچه اهمیت دارد این است که حضور ایشان برای طرح یک تفکر و یک جریان سیاسی است که امروز، نمایندگان اصلی آن به‌عنوان کاندیداهای اصلاح‌طلبان غایب هستند.

* پس این امکان که باتوجه به شرایط برای ماندن یا کناره‌گیری تصمیم‌گیری شود، کاملا تا نزدیکی‌های انتخابات وجود دارد و ما براساس مصالح کلان جریان اصلاح‌طلبی، به یکی از این دو تصمیم خواهیم رسید.

مهرعلیزاده در مقایسه با بقیه به تفکرات خاتمی نزدیک‌تر است

*بدون شک نظر آقای خاتمی برای تصمیم‌گیری‌ها و ادامه مسیری که داریم، بسیار مهم خواهد بود.

* در بین کاندیداهای موجود بدون شک و با اختلاف بسیار زیاد آقای مهندس مهرعلیزاده به نظرات و تفکرات آقای خاتمی، نزدیک‌تر هستند و قاعدتا تأثیرپذیری بیشتری هم از نظرات و تفکرات ایشان خواهند داشت.