شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#لهستان#المپیک

گزارش اتحادیه جهانی کشتی از طلای محمدیان

گزارش اتحادیه جهانی کشتی از طلای محمدیان/اجباری که ارزش داشت

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به روند انتخابی ایران برای المپیک و طلای محمدیان در مسابقات لهستان پرداخت.

به گزارش مشرق، با توجه به مشخص نشدن نفرات اعزامی به المپیک توکیو در برخی از اوزان کشتی آزاد و فرنگی، کادر فنی تصمیم گرفت بعد از مسابقات لهستان تصمیم نهایی را در این باره اعلام کند.

این مسابقات از روز گذشته شروع شده است که در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ۳ ملی پوش کشورمان به مصاف حریفان رفتند که در نهایت محمدحسین محمدیان موفق شد مدال طلا را کسب کند تا کشتی‌گیر اعزامی به المپیک توکیو در این وزن باشد.

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: محمدحسین محمدیان مجبور بود تا آخرین روز صبر کند اما ارزشش را داشت چون با موفقیت در مسابقات لهستان در ورشو موفق به کسب مدال طلا شد.

ارزش این مدال طلا در حالی افزایش یافت که محمدیان پس از غلبه بر ۲ هموطن خود برای کسب عنوان قهرمانی، به حق به عنوان نماینده ایران در المپیک توکیو نیز انتخاب شد. محمدیان پس از غلبه بر علیرضا کریمی و علی شعبانی به این جایگاه رسید.

گزارش اتحادیه جهانی کشتی از طلای محمدیان

ایران در مسابقات اوپن لهستان به عنوان یک تورنمنت انتخابی المپیک در ۳ وزن آزاد و یک وزن فرنگی نگاه می‌کند.

محمدیان در این باره گفت: خدا را شکر که توانستم برنده شوم. این بزرگترین روز برای من نیست اما خوشحالم.

طلای محمدیان ممکن است برای سیدبندی در وزن در المپیک کافی نباشد اما به انتظار طولانی ایران برای نهایی شدن کشتی گیر اعزامی در این وزن پایان داد. وی در مسابقات مقدماتی المپیک قاره آسیا سهمیه را کسب کرد.

محمدیان و شعبانی هر دو با احتیاط بازی می‌کردند و هر کدام یک امتیاز گرفتند اما چون محمدیان موفق شد امتیاز خود را در تایم دوم کسب کند، عنوان قهرمانی را کسب کرد.

محمدیان خاطرنشان کرد: من از زمان گذشته با شعبانی کشتی گرفتم و سبک او را می‌دانم. قبل از اینکه به ورشو بیاییم، استراتژی‌های زیادی را نهایی کردم که خوشبختانه نتیجه داد.

منبع: فارس