شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار
پیش بینی روند امروز بازار سکه

4نشانه از ضعف تقاضا در بازار سکه/ قیمت دلار سکه را شارژ نکرد

کدخبر: 417908
اقتصاد نیوز: چهار نشانه در بازار نشان می دهد قیمت سکه توان صعود در روز جاری را ندارد. با وجود رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی قیمت سکه از سطح مقاومتی عبور نکرد.

قیمت سکه امامی در روزهای اخیر توان زیادی برای صعود معنادار را از خود نشان نداده است. فلز گران بهای داخلی به جای اینکه به سوی مرز حساس ۱۱ میلیون تومانی حرکت کند، در گیر و دار حفظ حمایت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بوده است،‌حمایتی که روز سه شنبه هم از دست رفت و در صورت تثبیت بازار زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، باید انتظار افت بیشتر قیمت را داشت.

یکی دیگر از نشانه هایی که احتمال افت سکه را برجسته می کند، رفتار معامله گران در معاملات پشت خطی سه شنبه شب است. دیشب با وجود اینکه بهای دلار به بالای مرز ۲۴ هزار تومانی بازگشت،‌ در بازار سکه، معامله گران نتوانستند قیمت را به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ببرند. ساعت ۲۲ شب گذشته، سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه

برخی بازیگران باتجربه بازار باور دارند، سکه بازان بر اساس انتظاراتی اقدام به معامله می کنند که با اخبار روز هماهنگی ندارد. به عنوان مثال،‌ آن ها اعتقاد دارند سکه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا می توانست افزایش معناداری را تجربه کند ولی چنین اتفاقی رخ نداد. به نظر می رسد سکه بازان برخلاف هفته گذشته، احساس میکنند که ممکن است در آینده نزدیک بین ایران و آمریکا توافقی رخ دهد و به همین دلیل خریدهای جدی را صورت نمی دهند.این در حالی است که قیمت دلار در معاملات پشت خط افزایش یافت و می توانست محرک مهمی برای تقویت قیمت سکه در پیش معاملات بازار باشد. قیمت دلار در معاملات پشت خطی تصویری از معاملات نقدی در روز بعد است یک کانال عوض کرد اما قیمت سکه نتوانست از سطح حمایتی عبور کند.

در این میان،‌برخی فعالان عنوان می کنند که سکه بازان هفته گذشته به روند بهای طلای جهانی خوشبین بودند ولی در هفته جاری چنین نگاهی وجود ندارد. بخشی از این موضوع به دلیل رفتارهای احتیاطی طلا در آستانه مرز هزار و ۹۰۰ دلاری است.

سکه اگر می خواهد به جاده صعودی بازگردد، جدا از برگشت به بالای حمایت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی باید سقف ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را فتح کند.

حباب سکه