به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، المقداد این سخنان را در جریان دریافت نسخه اعتبارنامه «سمیر الرفاعی» سفیر جدید فلسطین در سوریه بیان کرده است.

وزیر امورخارجه سوریه در این دیدار افزود: روابط میان برادران سوری و فلسطینی روابط مربوط به سرنوشت، حال و آینده است و فلسطین در قلب هر شهروند سوری و عرب  آزاده و شریفی است.

مقداد ضمن استقبال از انتصاب الرفاعی در این باره گفت: سوری‌ها و فلسطینی‌ها فرزندان یک ملت واحد هستند که یک تاریخ  و یک سرنوشت مشترک و دغدغه‌های مشترکی دارند.

وی همچنین مقاومت بزرگی را که مردم فلسطین در پاسخ به اقدامات اخیر مقامات رژیم اشغالگر صهیونیست علیه ساکنان محله الشیخ جراح و مسجد الاقصی نشان داد، ستود و افزود: مردم فلسطین بار دیگر اراده خود را تعهد به آرمان‌هایشان و دست نکشیدن از حقوق تاریخی خود ثابت کرد.

سفیر جدید فلسطین در سوریه نیز با بیان این‌که دمشق حامی واقعی آرمان فلسطین است و بهای پایبندی به موضع ثابت و محکم خود  را با خون شهدا ‌داده است، تأکید کرد: جنگ تروریستی علیه سوریه در ۱۰ سال گذشته نتیجه دفاع از حقوق مردم فلسطین است و این وحدت سرنوشت و تاریخ مشترک میان مردم دو کشور را ثابت می‌کند.

الرفاعی جانشین  «محمود الخالدی» که ۲۸ فروردین ماه گذشته براثر کرونا درگذشت، شده است.