به گزارش برنا،ابوالفضل عمویی در تشریح نشست عصر سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، به خبرنگاران گفت: این نشست با موضوع بررسی امنیت انتخابات برگزار شد و رحمانی فضلی گزارشی از پیگیری موضوع امنیت انتخابات ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنان وزیر کشور در این نشست، افزود: رحمانی فضلی تاکید کرد که هدف وزارت کشور برگزاری انتخاباتی امن، سالم و قانونی است و مباحث امنیتی در سه مقطع مورد بررسی قرار گرفته است. مقطع اول تا روز ۲۸ خرداد و روز انتخابات است، مقطع دوم از ۲۸ خرداد ماه تا نیمه مرداد ماه که مراحل گذار دولت است و مقطع سوم دوران استقرار دولت بعدی از نیمه مرداد تا نیمه شهریور ماه خواهد بود.

عمومی با اشاره به سخنان رحمانی فضلی با محوریت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: وزیرکشور تاکید کرد که وزارت کشور تلاش می کند فضا را برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم آماده کند و از دی ماه سال گذشته جلساتی با سه مبنای پیشگیری، پیش بینی و مدیریت برای تامین امنیت انتخابات تشکیل شده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده در این جلسه، نگرانی جدی از لحاظ مباحث امنیتی در انتخابات فعلا پیش بینی نمی شود با این حال انتظار می رود انتخاباتی امن را پیش روی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور گزارشی از اقدامات صورت گرفته در چارچوب موضوع ارائه کرد و اعضای کمیسیون امنیت ملی بر ضرور پیگیری انتخاباتی با نشاط که منجر به مشارکت حداکثری شود تاکید کردند.