به گزارش برنا، ژاله فرامرزیان معاون وزیر ورزش و جوانان در گفت و گو با برنامه همیشه با ورزش درباره بودجه ۱۴۰۰ در ورزش بیان کرد: بودجه وزارت ورزش افزایش ۵۲/۵ درصد نسبت به سال گذشته داشت که در ردیف بودجه ۳۶ درصد بود و این بودجه به هم ورزش و هم جوانان اختصاص داده شده است. بودجه وزارت در بخش همگانی در قالب برنامه‌ها تقسیم بندی می شود.

او افزود: یک هزار و چهارصد میلیارد تومان در ردیف های متفرقه در بودجه تعریف شده است و بحث ماده ۷۳ مطرح می شود که به‌ سرفصل های متفرقه به مالیات مربوط است. اختصاص بخشی که به ورزش ابلاغ می شود‌ بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که به صورت پایدار برنامه ریزی می کنیم.

فرامرزیان درباره بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک اظهار کرد: ۱۶۶ میلیارد تومان بودجه کمیته ملی المپیک و ۱۲۱ میلیارد تومان کمیته پارالمپیک ردیف بودجه جداگانه دارد که سرفصل هایشان با ما فرق می‌کند.

او درباره نظارت بر امکان ورزشی اظهار کرد: در ارتباط با بدنه ورزش و چیزی که به دستگاه اجرایی ورزش اختصاص دارد جمعیت کم وزارت ما مربوط است. ۷ هزار پست در وزارت ورزش  پر شده است اما در بخش نگه داری اماکن ورزشی نیرو نداریم. برنامه‌ریز و ستاد مربوطه باید کوچک و بخش خدمات باید اصلاح شود.  در اصلاح نظام ساختاری ورزش امیدوارم این اتفاق بیفتد اما جدا کمبود نیرو در سرکشی به تجهیزات و اماکن ورزشی وجود دارد. گستره وسیعی در وزات ورزش هست که حقوق می گیرند. تیمی اجرایی هستند و مابقی ورزشکاران مربیان و ... جزو کارکنان رشته ورزشی به حساب نمی آیند و جزو مجموعه و عوامل هستند. اکثر فعالیت های هیئت های ورزشی هم به صورت داوطلبانه است.

فرامرزیان در مورد تخصیص بودجه به فدراسیون‌های ورزشی عنوان کرد: فعلا توریع اعتبارات را بر اساس گزارش عملکرد هم فدراسیونی مبنا می گذاریم و معاونت قهرمانی بر اساس اقدامات و نتیجه گیری  تخصیص بودجه دارد. در حوزه های اداری، عملیات اداری و کاهش نیروهای پشتیبان شاخصه هایی تعریف شده است و نمره ای  به هر فدراسیون تعلق می گیرد که بر اساس آن تخصیص بودجه می‌شود. باید مدیران ورزشی مدیریت مالی را خوب بداند تا در کسب و کار ورزشی موفق عمل کنند. باید دولت در حوزه پرداخت پاداش به مدال آوران ورود کند. باید از قبل پیش‌بینی همچین فضایی در ورزش انجام شود.

او افزود: منابع مالی در حوزه ورزش نیاز دارد به صورت ثابت و غیر قابل تعییر بررسی شود. منابع بر اساس تورم است و متناسب با قیمت ارزی نیست. بخشی از هزینه ها ارزی است و منابعی که دولت در اختیار می دهد بر اساس بودجه ریزی کشور است. برای اخذ ارز یارانه ای باید در اولویت باشیم اما باوجود پیگیری‌ها این اتفاق برای ما نیفتاد. ارز دولتی یارانه ای ۴ هزار و ۲۰۰ تومان شامل اقلامی است که ورزش جزو آن نیست. سعی می کنیم  نرخ نیمایی در خدمت ورزش قرار دهیم.

او گفت: بعضی از فدراسیون ها درگیر مسابقات و رویدادهای متراکم و پر حجمی هستند که والیبال، فوتبال و ... جزو آن است. با رایزنی که با سازمان برنامه  و بودجه داشتیم بودجه ای فراتر به این رشته ها داده شده است. ابلاغ جدیدی برای فوتبال  به صورت مازاد در حال حاضر انجام شده  و تا الان نتیجه مطلوب بوده است. بعضی از فدراسیون ها به دلیلی کسب سهمیه هزینه های بیشتری داشند و سهم بالاتری در بودجه هم داشتند. بعضی از فدراسیون های المپیکی که کسب سهمیه کردند هزینه کردند و فدراسیون های دیگر هم نمی گذاریم دچار مشکل شوند.

فرامرزی عنوان کرد: در مکانیسمی که قانونی اعمال می کنیم برنامه های فدراسیون ها و بودجه مورد تقاضا را بررسی می کنیم، منابع شخص بندی می کنیم و سهم هر فدراسیون مشخص می شود. تراکم برگزاری مسابقات، کمپ های تمرینی و .. می تواند روی بودجه تاثیر بگذارد اما یک دوازدهم آن را به آنها پرداخت می کنیم. بعضی از فدراسیون ها مشکلات خاصی دارند و گزارش هزینه کرد بسیار مهم است. بعد از ۳ ماه اگر فدراسیون گزارش نداد پولی پرداخت نمی شود. بحث مالیات ها روی این قضیه مورد بررسی قرار می گیرد.  نمی خوایم مداخله کنیم اما روند فدراسیون ها را مورد برررسی می کنیم.

فرامرزیان درباره پر کار بودن فدراسیون کشتی و بودجه های درخواستی علیرضا دبیر رئیس این فدراسیون عنوان کرد:  دبیر زحمت کشید و برنامه ای را تنظیم کرد و درخواست کمک  را مشخص و آورده خود را ارائه داد. بودجه ای که به کشتی دادیم طبق برنامه  دبیر دادیم.  برنامه فدراسیون کشتی با هدف گذاری و برنامه ریزی بود. با امید کسب مدالی که از  این فدراسیون داریم منابع را اختصاص داده ایم و باز هم کمک می‌شود. مبالغ پرداختی به کشتی ۱۰ میلیارد است که به غیر بودجه مصوب به آن‌ها داده شده است و قرار است به زودی مبلغی دیگر هم بدهیم. نوبخت هم به کشتی مبلغی را قول داده است که پرداخت خواهد شد.

برنامه همیشه با ورزش هر روز به جز جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ از رادیو ورزش پخش می‌شود.