شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#اسپورتیج

نسل جدید کیا اسپورتیج معرفی شد

سرانجام پس از انتشار تصاویر بسیار، کمپانی کیا از نسل جدید کیا اسپورتیج پرده برداشته است که تغییراتی اساسی را نسبت به نسخه قبل دارد.

نسل جدید کیا اسپورتیج معرفی شد

 گزارش منیبان، پیش از این تصاویر جاسوسی بسیار و رندرهای طراحی زیادی را از کیا اسپورتیج دیده بودیم، اما حالا تصاویر رسمی این خودرو توسط کمپانی منتشر شده است و ما می توانیم نگاهی دقیق تر به این کراس اوور داشته باشیم. براساس گزارش های منتشرشده، قرار است این خودرو اواخر سال جاری تولید شود و به بسیاری از بازارهای جهان ورود کند. طراحی نسل جدید  کیا اسپورتیج  یک طراحی خاص و متمایز است و بسیار با آن چه در نسل قبل این مدل می دیدیم تفاوت دارد. در واقع، اسپورتیج همان مسیری را در طراحی پیش گرفته است که در توسان جدید دیده بودیم و نسل جدید کیا اسپورتیج در عین متفاوت بودن، ظرافت و زیبایی را هم در خطوط بدنه دارد.

طراحی بدنه در نسل جدید کیا اسپورتیج

نسل جدید کیا اسپورتیج

تفاوت ظاهر نسل جدید کیا اسپورتیج نسبت به نسل قبل به آسانی تشخیص داده می شود، چراکه در جلو یک جلوپنجره مشبک برجسته را با رنگ زمینه مشکی می بینیم که نسبت به آن چه قبلاً دیده می شد کاملاً متفاوت است. در امتداد این جلوپنجره چراغ های روشنایی روز دیده می شود که طرح بومرنگی را دارند و در گوشه چراغ های اصلی را می بینیم که قرارگیری این چراغ ها در آن مکان باعث شده است لایه بندی را در طراحی جلوی نسل جدید اسپورتیج شاهد باشیم. دو مشخصه کلی در طراحی جلو دیده می شود که در توسان جدید هم داشتیم؛ اول این که، در این خودرو طراحی متفاوت چراغ را داریم که قبل تر در هیچ محصول  کیا  ندیده بودیم و دوم سبک خاص طراحی جلوپنجره و ورودی های هواست که باز هم برای بار اول است که در خودرویی از این کمپانی دیده می شود.

نسل جدید کیا اسپورتیج

طراحی قسمت جلو سنت شکنانه بود، اما در کنار و عقب بدنه تقریباً طراحی مرسومی را می بینیم. البته در نسل جدید کیا اسپورتیج تمامی تحدبی که در قطعات مختلف مثل گلگیر و درها دیده می شد حذف شده و حالت حبابی بدنه تغییر کرده است. در واقع، در این نسل خطوط شکسته و جدید طراحی اضافه شده است تا سبک کاملاً جدیدی در طراحی این خودرو ببینیم. در کنار بدنه خطی دیده می شود که از گلگیر جلو تا در عقب کشیده شده است و ادامه آن بالاتر و تا انتهای ستون D کشیده می شود تا ظاهری چابک تر را در اسپورتیج جدید داشته باشیم. در نمای عقب الهام از طراحی  مدل EV6  کاملاً مشهود است. گرچه ساده سازی بیش تری را در طراحی در و شیشه عقب می بینیم، اما اساس طراحی با EV6 یکسان است. برای مثال، چراغ ها با سبکی یکسان و به هم پیوسته طراحی شده اند و تلفیق قطعات مشکی رنگ پلاستیکی و دیفیوزر را به همان سبک در اسپورتیج جدید می بینیم.

  • کیا اسپورتیج نسل جدید

  • نسل جدید کیا اسپورتیج

مشتریانی که به دنبال خرید نسخه ای از کیا اسپورتیج جدید هستند که از نظر ظاهری متفاوت تر باشد باید  تریم  X-Line  این خودرو را انتخاب کنند که در این تریم طراحی سپرها متفاوت تر است و قطعات مشکی رنگ بیش تری در بدنه دیده می شود. همچنین این نسخه تریم داخلی متفاوتی هم دارد و در داخل آن از قطعاتی با روکش چوب و چرم متفاوت در صندلی ها استفاده شده است.

طراحی داخلی، اوج تکنولوژی در کابین اسپورتیج جدید

کابین کیا اسپورتیج نسل جدید

درون نسل جدید کیا اسپورتیج طراحی متفاوت نسبت به نسل قبل و به سبک  سورنتو ی جدید را می بینیم. دریچه های سیستم تهویه با طراحی سه بعدی و برجسته الهام از طراحی چراغ های جلو (بومرنگی) را دارند و تعویض حالت دنده به وسیله صفحه ای گرد و چرخان انجام می شود. پایین تر از این صفحه، تنظیم حالت رانندگی را می بینیم و دکمه های مربوط به گرم‌کن و سردکن صندلی ها هم در این قسمت دیده می شوند. نکته دیگری که در کابین نسل جدید اسپورتیج می بینیم صفحه نمایش یکپارچه ای است که دو صفحه نمایش مربوط به سیستم های اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال در آن قرار گرفته اند. این نوع طراحی با محوریت تمرکز راننده همان چیزی است که در کیا EV6 هم دیده بودیم و در این مورد شباهت این دو خودرو بسیار زیاد است.

مشخصات فنی و عرضه به بازار

کمپانی کیا هنوز مشخصات فنی رسمی این خودرو را منتشر نکرده است، اما می دانیم که نسل جدید کیا اسپورتیج نسخه  پلاگین هیبرید  خواهد داشت، چراکه تصاویر جاسوسی مربوط به تست نسخه پلاگین هیبرید مدتی پیش در رسانه ها منتشر شده بود. در مورد انواع پیشرانه ها احتمال آن زیاد است که اشتراک زیادی را با  توسان جدید  ببینیم، اما باید منتظر انتشار رسمی مشخصات فنی این خودرو بمانیم. کیا اسپورتیج جدید در ماه های آینده به بازار خواهد آمد و باید دید این کراس اوور محبوب کره ای با طراحی کاملاً جدید همچنان می تواند فروش بالایی داشته باشد یا نه.