شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مناظره#مناظره انتخاباتی#وزارت خارجه

قاضی‌زاده هاشمی: کارکرد وزارت خارجه باید تغییر کند

قاضی زاده هاشمی نمایه

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بخش جمع بندی پایانی از دومین مناظره انتخاباتی گفت: کارکرد وزارت خارجه باید تغییر کند.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بخش جمع بندی پایانی از دومین مناظره انتخاباتی تاکید کرد: در اقتصاد ضمن اینکه باید درون‌زا باشیم باید به شدت برون گرا هم بود. این همان معنای اقتصاد مقاومتی است. بنابراین کارکرد وزارت خارجه باید منافع ملی و منافع اقتصادی را تأمین کند لذا باید تغییر پیدا کند و وزیر خارجه باید یک تاجر موفق بین المللی باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۱۵۰۰ شرکت دولتی داریم، اظهار داشت: این شرکت‌ها خانه خلوت جناح‌های سیاسی شده اند و هرکس برنده انتخابات می‌شود اهالی ستاد خود را در آنها شریک می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: البته اینها پنهان هستند و موارد بسیاری از سازمان‌های خصولتی هستند که دیوان محاسبات و سازمان‌های نظارتی هم نمی‌توانند آنها را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: طرح، فراخوانی آماده کرده ایم تا از همه متخصصین برای عضویت در هیئت مدیره شرکت‌ها به صورت شفاف دعوت شود. این روند را جمعی از استادان دانشگاه، داوری خواهند کرد تا ۷۵۰۰ نفری که می‌خواهند ۱۵۰۰ شرکت را مدیریت کنند انتخاب شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به جوانان کشور، گفت: جوانانی که منتقد وضع موجود و عدم به کارگیری نسل جدید در اداره کشور هستند، احساس می‌کنند پشت درب‌های بسته از طبقه‌ای باقی مانده اند، جوانانی که از دعوای راست و چپ و اصلاح طلب و اصولگرا خسته شده اند و می‌خواهند کشور خود را آباد و مقتدر و قدرتمند ببینند؛ این گوی و این میدان!

دولت سلام فراتر از حزب و جناح است

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: دولت سلام، دولت جوانان است، دولت نسل نو است و دولت کسانی است که سالهاست از نامشان نان خورده اند. دولت سلام فراتر از حزب و جناح است. دولت سلام، دولت جوانان کُرد، لر، لک، تات، بلوچ، سیستانی، عرب، ترکمن، بختیاری، تالشی، فارس، قشقایی، مازنی، مسلمانان شیعه و اهل سنت است.

وی تاکید کرد: ما جوانان آمده‌ایم که بگوییم جایگزین هرآنچه بوده است، هستیم. ما نسل جایگزین هستیم تا همه صالحین و متخصصین، از همه جناح‌ها و کسانی که عضو جناحی نیستند را به کار بگیریم و فرصت طلبان را از پای سفره انقلاب بلند کنیم و این سفره را بتکانیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سفره انقلاب برای مردم است. ما پشتوانه‌ای به جز شما جوانان نداریم. کارتل اقتصادی، منابع مالی، حزب و جناحی در کار نیست. هرکس به صورت خودجوش عمل کند و هر جوان یک ستاد انتخاباتی باشد. «قبل از سلام جام تشهد گرفته‌ایم؛ ما کشتگان مسلخ عشقیم، والسلام»