شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن#مسکن مهر

وزارت راه: دولت قبل مسکن مهر بدون خدمات را تحویل مردم داد


وزارت راه: دولت قبل مسکن مهر بدون خدمات را تحویل مردم داد

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه با اشاره به افتتاح واحدهای مسکن مهر بدون داشتن خدمات زیربنایی و روبنایی اعلام کرد: ۴۴ هزار مسکن مهر خدمات زیربنایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاونت مسکن و ساختمان در واکنش به اظهارات برخی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره عملکرد دولت در بخش مسکن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از سال 1386 احداث حدود  دو میلیون و 170 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار دولت‌های نهم و دهم قرار گرفت و مقرر بود که این واحدها تا انتهای دولت دهم به اتمام برسد. ولی متاسفانه از این تعداد واحد مسکونی صرفا حدود 690 هزار واحد (معادل 32 درصد از کل واحدهای برنامه مسکن مهر) تحویل متقاضیان شد.

بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر در دولت‌های نهم و دهم بدون تامین خدمات زیربنایی و روبنایی از جمله مدرسه، مرکز بهداشتی، نبروی انتظامی، فضای سبز و ...  تحویل متقاضیان شد. دولت یازدهم و دوازدهم علاوه بر تامین خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای تحویل شده در دولت‌های قبل و قابل سکونت کردن این واحدها، تاکنون یک میلیون و 370 هزار واحد مسکن مهر (معادل 67 درصد از کل واحدهای برنامه مسکن مهر) دیگر از واحدهای این طرح را تکمیل و به متقاضیان تحویل داده است.

در زمان حاضر صرفاً 110 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل نشده است که از این تعداد نیز 29 هزار واحد به دلیل مکان‌یابی نامناسب فاقد متقاضی، 22 هزار واحد دارای مشکل حقوقی، 44 هزار واحد تکمیل شده ولی به دلیل عدم امکان تامین خدمات زیربنائی به متقاضیان تحویل نشده و مابقی نیز در دست اجرا است.

در این اطلاعیه همچنین با اشاره به اینکه هرچند بخش قابل توجهی از منابع و انرژی دولت یازدهم و دوازدهم صرف تکمیل مسکن مهر شد، آمده است: طرح ملی مسکن به استعداد ساخت 600 هزار واحد مسکونی در برنامه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن قرار دارد که از این تعداد تاکنون برای 520 هزار واحد مسکونی زمین تامین، عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده که با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

انتهای پیام/