شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#مسلمان

در پی قتل عامدانه اعضای یک خانواده مسلمان؛

«ترودو» وعده داد با گروه های راستگرای افراطی درکانادا مبارزه کند!

«ترودو» وعده داد با گروه های راستگرای افراطی درکانادا مبارزه کند!

در پی کشته شدن اعضای یک خانواده مسلمان کانادایی، نخست وزیر این کشور مدعی شد که به مبارزه با گروه های راستگرای افراطی در این کشور خواهد پرداخت!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن عامدانه اعضای یک خانواده مسلمان کانادایی در شهر لندن در ایالت اونتاریو کانادا، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا طی سخنانی مدعی شد که قول می‌دهد اقدامات بیشتری برای مبارزه با گروه‌های راستگرای افراطی در این کشور به کار گیرد!

ترودو که این سخنان را در جریان جلسه استماع خود در مجلس عوام کانادا ایراد می‌کرد، گفت: این یک حمله تروریستی بود و برخاسته از نفرت در قلب جوامع ما بود.

وی مدعی شد: ما به مبارزه با نفرت پراکنی در فضای اینترنت و خارج از آن ادامه خواهیم داد… و از جمله اقداماتی بیشتر برای مقابله با گروه‌های نفرت پراکن راست‌گرای افراطی انجام خواهیم داد و علاوه بر آن، نام آنها را به فهرست تروریست‌های کانادا اضافه خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که رسانه‌های کانادا روز دوشنبه به وقت محلی از حمله به ۵ عضو یک خانواده مسلمان و کشته شدن ۴ تن از آنان خبر دادند.

بنا بر گزارش ها، اعضای این خانواده هنگام عبور از خیابانی در استان «انتاریو» هدف این حمله وحشیانه قرار گرفتند.

رسانه‌های کانادایی گزارش داده‌اند که فرد مهاجم سوار بر یک دستگاه کامیون به این خانواده حمله کرده و پس از قتل ۴ تن از اعضای آن از محل وقوع جرم متواری شده است.

طبق اعلام پلیس انتاریو انگیزه مهاجم از حمله به این خانواده مسلمان، مذهبی بوده و وی عامدانه مرتکب این جنایت شده است.

پلیس شهر لندن واقع در استان انتاریو کانادا اعلام کرد که فرد مهاجم «ناتانیل ولمان» ۲۰ سال سن بوده و هم اکنون تحت تعقیب نیروهای امنیتی کانادا قرار دارد.