شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال

تبعات سنگین یک اشتباه مدیریتی در استقلال

نداشتن افسر امنیتی در استقلال و جریمه 21 هزار دلاری از سوی AFC

بازیکنان استقلال تا اینجای فصل ۴۰ درصد از قراردادشان را دریافت کردند و همین اتفاق باعث شده که بازیکنان از شرایط مالی باشگاه ناراضی باشند.

در حالی که طبق قوانین حاکم بر لیگ قهرمانان آسیا هر تیم باید یک افسر امنیتی را در کنار خود می داشت، استقلال این کار را انجام نداد تا حالا از سوی AFC جریمه ۲۱ هزار دلاری شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در جلسه‌ای که قرار بود با عوامل هر چهار تیم گروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود مشخص شد آبی‌های تهران فردی را تحت عنوان افسر امنیتی همراه ندارند.

یکی از مواردی که در نامه هیئت مدیره استقلال به وزیر ورزش اشاره و نسبت به آن ابراز تأسف هم شده بود، جریمه ۲۱ هزار دلاری این باشگاه به دلیل همراه نداشتن افسر امنیتی در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیاست. اتفاقی که اگر صحت داشته باشد، رقم قابل ملاحظه‌ای از درآمد آسیایی آبی‌پوشان را هدر می‌دهد.

اطلاعات دریافتی ما حکایت از آن دارد که طبق قوانین کنفدراسیون، تمام تیم‌ها باید نام فردی را به عنوان افسر امنیتی در اختیار مقامات برگزارکننده لیگ قهرمانان بگذارند و این شخص در معیت تیم به مسافرت‌ها برود ولی هنگامی که کاروان استقلال به شهر جده رسید، با توجه به بحث کرونا قرار شد جلسات هماهنگی تمام مسابقات به صورت یکجا و فقط در قالب یک نشست با حضور عوامل هر چهار تیم برگزار شود.

همان جا بود که معلوم شد استقلال فردی را تحت عنوان افسر امنیتی همراه ندارد به همین دلیل با توجه به اینکه استقلالی‌ها با وجود برگزاری دیدارها در عربستان، روی کاغذ در سه مسابقه میزبان محسوب می‌شدند به ازای هر بازی به خاطر نداشتن افسر امنیتی ۷ هزار دلار و در مجموع ۲۱ هزار دلار جریمه شدند.

البته ظاهراً مقامات باشگاه استقلال معتقدند قضیه هنوز قطعی نشده و باید یکسری مدارک جهت دفاع از حق استقلال ارسال کنند.

بعید نیست شیطنت عربستانی‌ها هم در این مسئله نقش داشته باشد.