شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مناظره#مناظره انتخاباتی#گرد و غبار

محسن رضایی: زبان و اقوام مادری یک مساله مهم است

محسن رضایی نمایه

محسن رضایی در دومین مناظره انتخاباتی گفت: بیکاری در حداقل خودش است یک توسعه صنعتی عظیمی پیدا شده، ولی مشکل آب و گرد و غبار است. در برنامه من مساله زبان و اقوام مادری به عنوان یک مساله مهم است.

به گزارش مشرق، در نخستین بخش سئوال و جواب از مناظره انتخاباتی، مجری برنامه از محسن رضایی پرسید، «مناقشه میان توسعه صنعتی و تعهدات زیست محیطی یکی از اصلی‌ترین مباحث مطرح در جهان است، بحران‌های زیست محیطی و چه در حوزه ریزگردها و چه در حوزه صنایع و کارخانجات باعث شده در بسیاری از استان‌ها مردم از دیدن آسمان آبی محروم اند تعامل مطلوبی که دولت شما بین توسعه صنعتی و تعهد به الزامات زیست محیطی در پیش خواهد گرفت، چیست؟»

محسن رضایی، کاندیدای انتخابات در پاسخ به این سوال گفت:

بسیار خب. البته اجازه بدید من یک نکته‌ای را بگویم. در زمان استراحت دیدم که مردم با اشتباه من شوخی کردند، حقیقتا این شوخی‌های شما سرمایه بنده است و نشان می‌دهد که شما، مرا جزئی از خودتان می‌دانید و از ما نمی‌ترسیم و دلم می‌خواهد روزی برسد که هیچ کدام از مردم ما از دولتمردان نترسند. البته من بابت اشتباه لفظی عذر خواهی می‌کنم. «یاشاسین آذربایجان، یاشاسین آذربایجان» این اشتباه لفظی که کردم را می‌بخشند.

واقعا از برادرمان آقای زاکانی خیلی گله مندم. بلافاصله سایت مرکز پژوهش‌ها همین را تیتر کرده است. اینکه مردم با من شوخی کنند حقشان است و تو این شرایط سخت و گرانی مردم شوخی کنند و دلشان آرام بشود من خیلی خوشحال می‌شوم، ولی یک مرکز دولتی چطور آخر بلافاصله تیتر می‌کنند. من بارها گفته ام که با وجود اینکه لر هستم و افتخار هم می‌کنم، ولی تمام زندگی‌ام تقدیم ملت ایران و همه اقوام شده است.

آذربایجانی‌ها می‌دانند عشقی که من به آقای مهدی باکری دارم که هنوز که هنوز است وقتی به یادش می‌افتم من واقعا متاثر می‌شوم. هیچ کسی را به اندازه آقا مهدی باکری در دل من جای ندارد.

نکته دیگری را که من باز خدمت ایشان می‌گویم، مرکز پژوهش‌های مجلس، یارانه انرژی در ایران را سالیانه ۴۹ میلیارد دلار برآورد کرده و ضمن اینکه ما چقدر سلطان دلار و سکه داریم؟

من خدمت ایشان و آقای همتی با قاطعیت عرض می‌کنم که ما می‌توانیم چهل درصد یارانه‌های پنهان را و یارانه‌هایی که می‌رود دست افرادی که حقشان نیست برگردانیم و به جیب ملت بیاوریم و در حقیقت حل فصل کنیم.

مسائلی که جنابعالی مطرح کردید سئوال بسیار مهمی است. هیچ گاه در برنامه ریزی‌های توسعه رابطه بین زیست محیطی و توسعه صنعتی لحاظ نشد. امروز ما آب‌های زیر زمینی مان به چه روزی افتاده است. گرد و غباری که در خوزستان یا حتی در زابل یا حتی در یزد راه می‌افتد، زندگی مردم را مستاصل کرده است. بیکاری در حداقل خودش است یک توسعه صنعتی عظیمی پیدا شده، ولی مشکل آب و گرد و غبار است. در برنامه من مساله زبان و اقوام مادری به عنوان یک مساله مهم است.