شهر خبر

همتی:دیگر انتخاب بین بد و بدتر نیست

کدخبر: 417815
اقتصادنیوز :‌نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت :‌ انتخاب الان انتخاب بین بد و بدتر و خوب و خوبتر نیست، انتخاب بین افرادی هستند که معتقد هستند نباید بگذاریم این دری که روی کنش‌گری شهروندان و نفس جامعه را بگیرد و انتخابی که می تواند این درها را ببندد.

 به گزارش اقتصادنیوز ،عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دومین مناظره انتخاباتی با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی حضور یافت.

- شیوه مناظره مثل مسابقه هفتگی شده و اگر می‌خواستیم مردم شریف ایران مواضع ما را به روشنی ببینند بهتر بود سوالات مهمتری طرح شود تا ببینند فرق کاندیداها در نحوه پاسخگویی و عمل به این سوالات چگونه خواهد بود.

- من مخالف انحصار در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و رسانه هستم. انحصار عامل اصلی ناکارآمدی و فساد است. انتخاب الان انتخاب بین بد و بدتر و خوب و خوبتر نیست، انتخاب بین افرادی هستند که معتقد هستند نباید بگذاریم این دری که روی کنش‌گری شهروندان و نفس جامعه را بگیرد و انتخابی که می تواند این درها را ببندد.

- من صدایِ بی صداها و قدرتِ بی قدرت ها هستم. دولت من حامی آسیب پذیرترین افراد جامعه خواهند بود. 

- اعتقاد دارم بهترین کاری که می شود کرد این است که برای شهروندانی که آسیب پذیرتر هستند زندگی بهتری فراهم کنیم. کولبرها، سوخت برها، بی شناسنامه ها، قربانیان فقر شدید، بی خانمان ها، افراد دارای معلولیت ، بیکاران، کارگران غیر رسمی، مهاجران، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، بیماران خاص، معتادان، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست معضل بزرگ جامعه ما هستند. اینها هدف اصلی دولت ما خواهند بود.

- بازار رقابتی نقش مهمی در توسعه کشور دارد. دولت در سه حوزه سلامت، آموزش و رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر مسولیت شدید دارد.

- ما مدارس دولتی را کم اهمیت کردیم و یکی از کارهای من تقویت مدارس دولتی است.