به گزارش برنا؛ امیر قلعه‌نویی درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین بیان کرد: توانایی و قابلیت فوتبال ایران، در اختیار داشتن بازیکنان مطرح و نتیجه های قبلی که کسب شد در این بازی موثر بود. توانایی فوتبال ما در جام جهانی ثابت شده است که البته در مقطعی نتایجی کسب شد که موجب حساسیت بازی‌های پیش روی تیم ملی شد. تیم ملی باید دید بین المللی داشته باشد و حتی در جام جهانی فکر های بزرگ داشته باشیم.

او ادامه داد: هنوز چیزی تمام نشده است و نباید در باد این بازی بخوابیم. نشان دادیم در زمان کی روش تیم بزرگی هستیم. نباید متر و معیار را پایین بیاوریم چرا که توانایی‌مان بالا است. قطعا نتایج قبلی حادثه ای بیش نبود. متر و معیارمان باید در حد و حدود جام جهانی باشد. زحماتی کی روش در تیم ملی کشیده است و اسکوچیچ از نظر فنی، روحی و روانی روی بازیکنان کار کرده است.

او درباره بداخلاقی بحرینی‌ها عنوان کرد: اینکه نزدیکان تیم ملی بحرین به ما بابت برد تبریک نگفته اند مهم نیست و باید از این صحبت ها بیرون بیاییم. عدالت توسط داوری در زمین برقرار شد. نباید خودمان را گول بزنیم کاری که با شعار و رفتارهایمان داریم وقتی می خواهیم پست بگیریم شعار می دهیم وقتی به هدف می رسیم از همه حرف‌هایمان کنار می کشیم.

قلعه نویی درباره درخشش سردار آزمون و مهدی طارمی عنوان کرد: دیروز یک ستاره به نام ایران داشتیم و کل بازیکنان ایران زحمت کشیدند. حتی بازیکنانی که روی نیمکت بودند‌ نظم تیمی خوبی داشتند. در بازی هنگ کنگ باید به نظم تیمی و ۳ گلی که زدیم بیشتر توجه می‌شد تا گای که خوردیم. فوتبالی که در شان و شخصیت ایرانی باشد در نیمه اول برابر بحرین انجام ندادیم. باید در بازی مقابل عراق با برنامه تر باشیم.‌ بحرین ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که نباید با حاشیه سازی آن‌ها به حاشیه برویم. در دیدار برابر عراق کارمان سخت تر است اما شرایط روحی و روانی بالا باید باشد. باید بدانید متر فوتبال نباید پایین برود.

سرمربی تیم گل گهر در مورد شرایط این تیم اظهار کرد: اردوی بسیار خوبی در مشهد مقدس داریم که همه شرایط برایمان مهیا است. در مشهد مقدس هتل های خوب، امکانات ورزشی و پروازهای خوبی فراهم است. استادیوم امام رضا، سالن شماره ۲ و سالن بدنسازی نیز در اختیار ما است. همچنین دیداری تدارکاتی برابر پدیده و ذوب آهن به زودی داریم. این اردو برای ما بسیار خوب و ایده آل است.

او در مورد امکان کسب سهمیه آسیایی بیان کرد: در ابتدای فصل عنوان کردیم به دنبال ثبات تیمی هستیم اما پتانسیل درخشش هم داشتیم. مدتی توازن بالا و پایین تیم بهم خورد اشتباهات فردی و داوری هم ما را خیلی عقب انداخت. چرا برنامه فوتبال برتر اشتباهات داوری که چه تیمی بیشتر زیان کرده است را نشان نمی‌دهد؟ این عوامل موجب شد رتبه مان اینگونه باشد. در آینده امیدوارم با ثبات باشیم تا با عدالتی که از داوران زحمتکش می‌بینیم به حقمان برسیم.

او افزود: بیشترین فشار و کمترین هزینه را داوران ما دارند که فدراسیون جدید باید پول‌های معوقه‌شان را بدهند. همچنین کمک داور ویدیویی ۹۹ درصد عدالت فوتبال را برعهده دارد که در دنیا حتی دیده می شود داوران مطرح دنیا اشتباهاتشان لو می رود. داوری باید شغلی برای داوران باشد. داوری سرنوشت یک تیم را تغییر می‌دهد. منتهی حرفی بزنیم محروم و به حاشیه سازی متهم می شویم. به جای حل مسائل صورت مسئله را پاک می‌کنیم.