شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زاکانی

علیرضا زاکانی:

آقایان در جامعه طبقه‌بندی برای خودشان قائل هستند

زاکانی نمایه

علیرضا زاکانی در بخش دوم از مناطرات انتخاباتی که نقد اظهارات بود، گفت: آقایان در جامعه طبقه بندی برای خودشان قائل هستند.

به گزارش مشرق، زاکانی در بخش دوم نقد اظهارات گفت: برخی نامزدها می‌گویند من صدای کولبران هستم، باید دید ۲۵ میلیارد دلار قاچاقی که سالانه در کشور صورت می‌گیرد و ۹۵ درصد آن از مبادی رسمی و از طریق افراد مشخصی انجام می‌شود، چرا در طول هشت سال گذشته متوقف نشده است و افرادی که در دولت بودند برای جلوگیری از قاچاق رسمی همت نکردند تا از این طریق اشتغال ایجاد کنند.

وی ادامه داد: تا کولبران به جای اینکه در کوه‌ها در فصل سرما بروند، با اشتغال رسمی زندگی آبرومندی داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی نامزدها اعلام می‌کنند ما به دنبال آزادی هستیم، اولاً باید بدانند آزادی از عدالت قابل تفکیک نیست.

زاکانی ادامه داد: بنده به عنوان یک پزشک و رزمنده می گویم ما که هشت سال به جنگ رفتیم، نگفتیم در داخل کشور افراد دارای چه رنگ و عقیده سیاسی هستند، معتقد بودیم جان ما فدای همه ملت ایران است، این را در عمل ثابت کردیم.

وی تأکید کرد: آقایان در جامعه طبقه بندی برای خودشان قائل هستند و شرایط را به گونه‌ای قرار نمی‌دهند که عموم مردم منتفع شوند. امروز مشکل فقر و غنا، بی عدالتی در مقابل تبعیض و فساد، آزادی خواهی در مقابل استبداد، استقلال طلبی در برابر بیگانه پرستی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقایانی که در دولت تدبیر بودند بگویند کدام سمت این ماجرا ایستاده اند. اگر به اندرونی اینها سر بکشیم می‌بینیم که چگونه با جان، مال، آبرو و عِرض مردم بازی می‌کنند.

وی تأکید کرد: اینجا نیاز به مظلوم نمایی نیست، نیاز به ارائه برنامه و کارنامه است، در سال ۹۲ عده‌ای به صورت نمایشی از مردم رأی گرفتند و بعد هم معلوم شد هیچ تعهدی به آنچه اعلام کرده بودند ندارند. مردم نباید دوبار از یک سوراخ نیش بخورند.

زاکانی تصریح کرد: افرادی که از دولت قبل در جمع نامزدها حضور دارند به گونه‌ای صحبت کنند که با کارنامه و برنامه‌هایشان تطبیق داشته باشد. مشکلات امروز کشور ناشی از عملکرد بانک مرکزی و قیمت دلار است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مشکل تأمین نهاده‌های دامی، بی توجهی به نوع سیاستگذاری و نظارت بر بانک‌ها، خلق نقدینگی و افزایش پایه پولی به عملکرد بانک مرکزی برمی گردد. «کی بود کی بود، من نبودم راهکار درستی نیست».

وی خطاب به محسن رضایی گفت: معتقدم باید روی منابع تجدیدنظر کنند، این عدد و رقم‌هایی که می‌گویند عجیب است. موضوع را نباید سیاسی کرد. ما وظیفه داریم ناظر به منافع ملی نظر بدهیم.

زاکانی اظهارداشت: بنده این وعده‌ها را محاسبه کرده و با دارایی‌ها و امکانات کشور تطبیق داده ام. تحقق آنها کار سختی است. آقای رضایی دقیق بگوید این ۱۳۷ میلیارد چیست و چگونه می‌خواهند این منبع را محقق کند.