شهر خبر

به مناسبت سی امین سالگرد تأسیس شبکه «المنار»؛

«سید حسن نصرالله» عصر امروز سخنرانی می کند

«سید حسن نصرالله» عصر امروز سخنرانی می کند

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز به مناسبت سی امین سالگرد تأسیس شبکه «المنار» سخنرانی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، قرار است عصر امروز سه شنبه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سی امین سالگرد تأسیس شبکه المنار سخنرانی می‌کند. شبکه المنار در لبنان در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد. این شبکه از آن زمان تاکنون نقش مهمی در پوشش عملیات‌های مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست در جنوب لبنان ایفا کرد. شبکه المنار در انتقال وقایع و رویدادهای نبرد آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ نیز بسیار فعالانه عمل کرد.

چند ماه پس از آزادسازی جنوب لبنان، شبکه ماهواره‌ای المنار در خارج از لبنان نیز آغاز به کار کرد. این اتفاق در اوج انتفاضه فلسطینیان رخ داد. انتفاضه فلسطین نیز توسط شبکه المنار به صورت گسترده مورد پوشش رسانه‌ای قرار گرفت. واقعیت این است که شبکه المنار در زمینه پوشش رسانه‌ای پیروزی‌های مقاومت از دهه ۹۰ میلادی تاکنون نقش مهمی ایفا کرده است. این مسأله در نبردهای مقاومت لبنان و فلسطین با رژیم صهیونیستی مشهود است.

سیاست المنار همانطور که همواره مسئولان آن تأکید کرده اند، تقویت وحدت میان مسلمانان و اعراب بوده است. این شبکه دفاع از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را راهبرد اصلی خود می‌داند و به دنبال رساندن صدای حق به جهانیان است.

شبکه المنار همچنین همواره از مسأله فلسطین حمایت به عمل آورده است. در برنامه‌های شبکه المنار همواره توجه خاصی به مسائل اخلاقی وجود داشته است. شبکه المنار همواره مهمترین دغدغه‌های جهان اسلام و جهان عرب را مورد پوشش قرار داده است. روشنگری افکار عمومی از جمله مهمترین رسالت‌های شبکه المنار بوده و هست. با این حال در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۴ فرانسه پخش شبکه المنار در این کشور را متوقف کرد.

افزون بر این، در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ نیز مقر اصلی شبکه المنار هدف حملات گسترده صهیونیست‌ها قرار گرفت. اکنون که ۳۰ سال از تأسیس شبکه المنار می‌گذرد، این شبکه همچنان به رسالت خود ادامه می‌دهد.