شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#سیب#کاهش قیمت

سیب زمینی ارزان می شود؟ | کاهش قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی در میادین میوه وتره بار

سیب زمینی ارزان می شود؟ کاهش قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی در میادین میوه وتره بار قرار است که رخ دهد. کاهش قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی کلید خورد.

سیب زمینی ارزان می شود؟ | کاهش قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی در میادین میوه وتره بار

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از کاهش قیمت گوجه فرنگی، سیب زمینی، انبه و موز خبر داد.

مصطفی دارایی نژاد با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار هزارتومان کاهش یافته است، اظهار کرد: ورود گوجه فرنگی های لار و کازرون به بازار باعث کاهش قیمت این محصول شده و در حال حاضر نیز قیمت گوجه فرنگی درجه یک به صورت عمده در میدان مرکزی از ۶۰۰۰تومان به ۵۰۰۰تومان رسیده است.

وی ادامه داد: سیب زمینی گرگانی و سیب زمینی درجه یک اصفهان هم امروز هزارتومان در بازار افت قیمت داشتند؛ به طوری که سیب زمینی گرگانی با قیمت ۳۵۰۰تا ۴۰۰۰تومان و سیب زمینی اصفهان نیز با قیمت ۵۰۰۰تومان به صورت عمده در میدان مرکزی فروخته شد.

وی تصریح کرد: قیمت انبه داخلی نیز ۳۵ هزارتومان است و میناب و سیستان و بلوچستان تامین کننده انبه کشور هستند. قیمت انبه داخلی در میدان مرکزی در هفته آینده کاهشی و به ۳۰هزارتومان خواهد رسید.

رئیس اتحادیه بار فروشان افزود: موز کارتن کوچک هندی کیلویی ۲۰هزارتومان و موز کارتن بزرگ نیز به صورت عمده در میدان کیلویی ۲۱ هزارتومان است. همچنین حدود ۶۰۰۰ تن موز وارد کشور شده و ۱۵۰کانتینر هم در راه است و قیمت موز در هفته آینده کاهشی خواهد بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد:هفته آینده هم در این دو محصول مجددا کیلویی هزارتومان افت قیمت خواهیم داشت؛ زیرا بار زیاد و با کیفیتیوارد بازار شده است.

دارایی نژاد در ادامه به کاهش قیمت موز و انبه نیز اشاره کرد و گفت:۵۰کانتینر انبه دیروز وارد کشور شد و ۱۵۰کانتینر دیگر نیز در راه است که پس از ورود به مرز ترخیص خواهند شد. بنابراین قیمت انبه که در میدان مرکزی کیلویی ۴۰ تا ۴۵ تومان است امشب به ۳۵ تا ۳۷هزارتومان خواهد رسید و قیمت آن قطعا شکسته خواهد شد.