به گزارش برنا، عبدالناصر همتی در بخش اول مناظرات گفت: من لازم می دانم انتقادی به شیوه مناظره کنم، شیوه مناظره مثل مسابقه هفتگی شده، اگر می خواستیم ملت مواضع مارا بدانند باید سوال های مهم تری مطرح می شد تا تفاوت کاندیداها را ملت بفهمند و این نوعی انحصار است که من در اقتصاد و سیاست و .. با آن مخالف هستم. انحصار عامل فساد و ناکارآمدی است.

وی افزود: انتخاب بین بد و بدتر نیست، نباید بگذاریم انتخاب ما نفس جامعه و کشور را ببندد و مردم باید در این رابطه تصمیم بگیرند. من صدای بی صداها و قدرت بی قدرتان هستم. دولت من حامی آسیب پذیر ترین قشر جامعه خواهد بود. بهترین کار این است که برای شهروندان آسیب پذیر شرایط بهتر فراهم کنیم، کولبرها ، سوخت بر ها، زنان سرپرست خانوار و‌ کودکان کار و.. معضل جدی جامعه است و ما این هارا فراموش کردیم.

همتی ادامه داد: این موضوعات موضوعات مهم دولت من هستند. در دولت سلامت آموزش و رسیدگی به اشخاص آسیب پذیر مهم است. ما مدارس دولتی را فراموش کردیم و در دولت من به این موضوع رسیدگی می شود ، پته هایی را باید در اختیار والدین قرار بدهیم تا برای ثبت نام حق انتخاب داشته باشند نه آنکه به زور مجبور به انتخاب باشند.