شهرخبر

تأکید ظریف بر حمایت ایران از انجام گفتگوهای بین‌‌الافغانی


تأکید ظریف بر حمایت ایران از انجام گفتگوهای بین‌‌الافغانی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از انجام گفتگوهای بین‌الافغانی و همچنین حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان طی سال‌های گذشته تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ژان آرنو نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در راس هیئتی جهت رایزنی در خصوص آخرین تحولات در افغانستان به کشورمان سفر کرده است در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تحولات اوضاع در افغانستان  را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در این دیدار با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص افغانستان بویژه صلح و امنیت در این کشور و همچنین روند صلح تحت مدیریت افغان ها، بر حمایت کشورمان از انجام گفتگو های بین الافغانی و همچنین حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان طی سال های گذشته خصوصا در زمینه حقوق اساسی مردم این کشور تأکید کرد.

در این ملاقات ژان آرنو با توجه به اهمیت نقش همسایگان و ذکر این موضوع که بعد از انتصاب به این پست سفر خود را به منطقه از ایران آغاز کرده است، اظهار داشت مشکل افعانستان از طریق اقدامات دسته جمعی قابل حل است و محور تلاشهای وی یافتن راهی برای این همکاری جمعی است.

انتهای پیام/.