شهرخبر

عرضه اولیه «ولکار» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه «ولکار» بخریم یا نخریم؟
هفته گذشته که نماد «ولکار» قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود لغو شد و حالا روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ با تعداد ۲۲۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت لیزینگ کار‌آفرین در بورس عرضه خواهد شد.

کارگر آنلاین | هفته گذشته که نماد «ولکار» قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود لغو شد و حالا روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ با تعداد ۲۲۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت لیزینگ کار‌آفرین به عنوان ۵۸۰مین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار عرضه خواهد شد. سقف قیمتی این سهم ۲۲۰ و کف قیمتی آن ۲۰۹ تومان است و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۱۵۰ سهم خواهد بود.

این شرکت در سال ۱۳۸۳ به صورت سهامی خاص ثبت شد و به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ نوع شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

موضوع فعالیت شرکت خرید و فروش انواع اوراق مالی اسلامی در چارچوب قوانین و مقررات، دریافت نمایندگی و عاملیت منابع مالی از اشخاص به منظور اعطای تسهیلات در قالب یکی از قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا و… است.

سهامدار عمده این شرکت بانک کارآفرین با یک هزار میلیارد سهم است و شرکت صرافی بانک کارآفرین هم از دیگر سهامدار عمده این شرکت به حساب می‌آید.