به گزارش برنا از سفارت ایران در باکو، با تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و  پیگیری های مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه در سفر اخیر وزیر امور خارجه و همکاری و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان به زودی تعداد ۲۰ نفر از اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان (از جمله ۹ نفر از مجموع ۱۲ خانم زندانی) به منظور سپری کردن مابقی دوران محکومیت خود به ایران منتقل می شوند.

اکثریت قریب به اتفاق زندانیان ایرانی در جمهوری آذربایجان عمدتا به جرائم و اتهامات مرتبط با مواد مخدر یا ورود و اقامت غیرمجاز دستگیر شده اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران از هموطنان خواهشمند است در چهار سفرهای خارجی به ویژه در سفر به کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان از همراه داشتن هر نوع مواد  
مخدر یا قرص های روانگردان و داروهای ویژه ترک اعتیاد مانند متادون، ترامادول و... به هر مقدار و به هر دلیل خودداری نموده و از قبول و حمل بسته های ناشناخته، از سوی افراد ناشناس امتناع کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از حسن نیت و همکاری مقامات جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد رایزنی ها و پیگیری های این سفارت به منظور انتقال مابقی زندانیان ایرانی به داخل ادامه خواهد یافت.