شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#جدید#واردات

ستاد کرونا: کمبود دوز دوم واکسن کرونا هفته آینده حل می‌شود | واکسیناسیون گروه سنی جدید فعلا انجام نمی‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از واردات واکسن کرونا به کشور در هفته آینده برای تزریق دوز دوم به کسانی که دوز اول را دریافت کرده‌اند، خبر داد.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیما، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز گفت: قرار بود یک محموله ۳ میلیون دوزی واکسن وارد کشورمان شود که با تأخیر مواجه شد. 

وی افزود: برای اینکه دوز دومی‌ها دچار مشکل نشوند، تصمیم گرفتیم به جای آغاز واکسیناسیون گروه سنی جدید، دوز دومی‌ها را تکمیل کنیم.

رئیسی تاکید کرد: محموله جدید واکسن کرونا هفته آینده به کشور وارد می‌شود و مشکل کمبود در این زمینه رفع خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، طی روزهای اخیر مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از کمبود واکسن کرونا در کشور برای تزریق دوز دوم آن به افرادی که دوز اول را دریافت کرده‌اند، خبر دادند. این خبر موجی از نگرانی را در جامعه ایجاد کرد. چراکه بیشتر افرادی که دوز دوم را دریافت کرده‌اند در گروه سنی 70 سال به بالا هستند و نرسیدن واکسن برای تزریق دوز دوم، دوز اول آنها را بی‌اثر می‌کند و این موضوع بار روانی سنگینی برای این افراد و خانواده‌های آنها خواهد داشت.

در این میان شماری از مسئولان در مصاحبه‌های گوناگون اعلام کردند که مشکل موجود را می‌توان با جایگزین کردن واکسن ایرانی «کووایران برکت» حل کرد. چراکه این واکسن همان فرمول تولید واکسن چینی را دارد و می تواند جایگزین دو واکسن خارجی سینوفارم چین و بهارات هند شود. حالا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از تامین واکسن کرونا برای تزریق دوز دوم خبر داده است و باید دید واکسن به موقع می‌رسد و به نگرانی‌ها پایان می‌دهد؟