شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا#آمریکا#دولت

نتایج محرمانه یک گزارش در آمریکا: ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین نشت کرده است

یک گزارش درباره منشا کووید-۱۹ که آزمایشگاه ملی دولت آمریکا آن را تهیه کرده است، به این نتیجه می‌رسد که فرضیه نشت ویروس کرونا از یک آزمایشگاه چین در شهر ووهان معقول و شایسته بررسی بیشتر است.

WUHAN INSTITUE

به گزارش همشهری آنلاین روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال  به نقل از افراد آشنا به این سند محرمانه نوشت: این بررسی در ماه مه ۲۰۲۰ بوسیله آزمایشگاه می لاورنس لیورمور لاورنس در کالیفرنیا تهیه شده و به وزارت خارجه آمریکا ارجاع شده است. به نوشته این روزنامه این برررسی درباره منشا پاندمی کرونا در ماه‌های آخر دولت ترامپ انجام شده است.

ارزیابی آزمایشگاه لاورنس لیورمور بر اساس یک آنالیز ژنومی ویروس است. آزمایشگاه درباره گزارش وال استریت جورنال اظهار نظری نکرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا ماه پیش به دستیارانش دستور داد تا پاسخ‌هایی به پرسش درباره منشا کروناویروس جدید بیابند.

به گفته بایدن، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا دو سناریوی محتمل در این باره در نظر می‌گیرند: یکی اینکه ویروس در نتیجه یک حادثه در آزمایشگاه به خارج نشت کرده باشد یا تماس کارکنان آزمایشگاه با یک حیوان آلوده باعث خروج ویروس شده باشد- اما فعلا به نتیجه‌ای قطعی در این باره نرسیده‌اند.

گزارش اطلاعاتی  محرمانه  آمریکا در این باره که از زمان دولت دونالد ترامپ در گردش است، مدعی است که سه پژوهشگر در انستیتو ویروس‌شناسی ووهان چین در نوامبر ۲۰۱۹ آنقدر بیمار شدند که به مراقبت بیمارستانی نیاز پیدا کردند.

مقامات آمریکایی چین را متهم کرده‌اند که درباره منشا کرناویروس شفاف نبوده‌اند، اتهامی که چین آن را رد می‌کند.

در تحولی جداگانه، مایک رایان مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت که این سازمان نمی‌تواند چین را قانع کند که داده‌های بیشتری درباره منشا کووید-۱۹ در اختیار بگذارد، با این حال افزود که پیشنهاد می‌کند بررسی‌ها مورد نیاز برای شناخت محل ظهور ویروس به «سطح بعدی» ارتقا یابد.

دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا از چین خواست اسناد پزشکی ۹ فردی را منتشر کند که اطلاعات بیماری‌شان ممکن است شواهدی حیاتی درباره این فرضیه که کووید-۱۹ در ابتدا در نتیجه نشت از آزمایشگاه ظهور کرده است، به دست دهند.