شهر خبر

در سفر به آمریکای لاتین؛

شنیده شدن صدای ترامپ از گلوی معاون بایدن

شنیده شدن صدای ترامپ از گلوی معاون بایدن

معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به آمریکای لاتین، اظهاراتی ضد مهاجرتی دونالد ترامپ را به گونه ای دیگر بیان کرده و از از مهاجرین خواست تا به ایالات متحده مهاجرت نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا که به مکزیک و گواتمالا سفر کرده، مسئله پناهجویان و مهاجرت را در اولویت حرفها و برنامه هایش قرار داد و در سخنانی خطاب به مردم گواتمالا و دیگر ساکنان آمریکای لاتین هشدار داد اگر قدم به خاک آمریکا بگذارند، بازگردانده خواهند شد.

هریس در سفر به گواتمالا و در جریان دیدار رسمی خود با «آلخاندرو خیاماتی» رئیس جمهوری این کشور صراحتاً خطاب به مهاجرانی که اکثر آنها از کشورهای آمریکای مرکزی راهی آمریکا می شوند هشدار داد که به این کشور پا نگذارند.

این درحالی است که ادعا می شود دولت بایدن تمهیدات فیزیکی مرزی از جمله دیوار مرزی که در دوران رئیس جمهوری قبلی آمریکا اعمال شده بود را بطور کامل کنار گذارده است.

یکی از مسائل مهم آمریکا در سال های اخیر و بویژه در زمان دولت ترامپ، افزایس سیل مهاجرت از مرزهای جنوبی به داخل این کشور بوده است. برخورد غیر انسانی دولت آمریکا با مردمان فقیر برخی کشورهای آمریکا لاتین مدتها به یکی از سوژه های مهم خبری جهان تبدیل شده بود.

دولت بایدن اگرچه برخی موانع فیزیکی در مسیر مهاجرت به آمریکا در مرزهای جنوبی را برچیده اما به نظر نمی رسد این اقدام، به معنای نرمش دولت جدید واشنگتن در برابر مهاجران باشد.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن هم اکنون تحت فشار منتقدان از حزب جمهوریخواه و همچنین برخی از میانه روهای حزب دموکرات مواجه است. منتقدان می گویند در حالی که آمریکا با موج مهاجران غیر قانونی از کشورهای آمریکای مرکزی دست به گریبان است، بایدن سیاست های مرزی دولت قبلی آمریکا را کنار گذارده است.

این گزارش می افزاید که کامالا هریس در جریان دیدار خود با رئیس جمهوری گواتمالا برای رفع این معضل، ریشه چنین مهاجرت هایی را فساد در کشور گواتمالا عنوان کرد و گفت: «ما (آمریکا) به ریشه فساد در هرکجایی که باشد خواهیم پرداخت».