شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طبیعی#منابع#رئیس پلیس

تشدید مبارزه با زمین‌خواری/ رفع تصرف ۴۸۸ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی


تشدید مبارزه با زمین‌خواری/ رفع تصرف 488 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی از اجرای نخستین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با زمین‌خواری خبر داد و گفت: در این طرح سراسری ۴۸۸ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی کشف و رفع تصرف شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار سهراب بهرامی با اشاره به اجرای نخستین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با زمین‌خواری، در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای مقابله جدی با مجرمان و فرصت‌طلبان اقتصادی و تشدید مبارزه با زمین‌خواری، نخستین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با زمین‌خواری در دو هفته گذشته به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا شد.

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی‌های علمی بر روی نقشه‌های کاربری، اراضی مشکوک به تغییر کاربری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی مشخص شد و بررسی‌های میدانی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل اطلاعات اسنادی و مشاهدات عینی و شناسایی کامل افراد متخلف، در هماهنگی با مقامات قضائی در یک عملیات ویژه 246 متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاشهای شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، در این طرح سراسری 488 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی کشف و رفع تصرف شد.

بهرامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اراضی مکشوفه را بیش از هفت هزار میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: این پلیس به صورت مستمر مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری را در دستور کار خود قرار دارد و هرگونه تغییرات غیر قانونی که در اراضی ملی صورت بگیرد اقدام لازم برای بازگرداندن آنها انجام می‌شود.

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی متذکر شد: ضمن اینکه این پدیده شوم باعث خسارت عمده به بیت‌المال می‌شود در عرصه‌های طبیعی نیز خسارات مادی و معنوی زیادی ایجاد می‌کند و بسیاری از عرصه‌های منابع طبیعی با تغییر کاربری و زمین‌خواری آسیب دیده و از بین می‌رود به همین سبب پلیس امنیت اقتصادی مصمم است با همکاری سازمانهای مسئول از این پدیده جلوگیری کند.

انتهای پیام/