شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#دولت بایدن

در ادامه تنش برای پیدا کردن منشاء کووید ۱۹؛

پکن ادعای کرونایی آمریکا را با دروغ تسلیحات کشتار جمعی مقایسه کرد

پکن ادعای کرونایی آمریکا را با دروغ تسلیحات کشتار جمعی مقایسه کرد

سفارت چین در واشنگتن، ادعای های دولت بایدن را مبنی بر منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا، بی اساس خواند و آن را با ادعاهای واهی دولت جورج بوش مبنی بر وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق مقایسه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «لیو پنگ یو» (Liu Pengyu) سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، اعلام کرد: «یافتن منشأ ویروس کرونا مسئله ای مربوط به علم است و بهتر است بجای تبدیل کردن آن به یک مسئله سیاسی، دانشمندان سراسر دنیا به طور مشترک به تحقیق و مطالعه درباره آن بپردازند. هرگونه نتیجه ای باید منطبق بر چارچوب های سازمان بهداشت جهانی و روش های علم محور باشد. ادعای آمریکا در جهت سیاسی کردن منشا ویروس و متهم کردن چین هیچ تفاوتی با دروغ های مطرح شده دوازده سال پیش آنها مبنی بر وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق ندارد».

به گزارش مهر، تجاوز نظامی به عراق در سال ۲۰۰۳ نیز بر پایه گزارش های نادرست سرویس های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق رخ داد.

اظهارات سفارت چین واکنشی است به ادعای مطرح شده از سوی یکی از مراکز آزمایشگاهی آمریکا. روز گذشته، نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت که یکی از آزمایشگاه های وابسته به دولت آمریکا در گزارشی این ادعا را که احتمالاً ویروس کرونا منشائی آزمایشگاهی دارد تکرار کرده است.

آزمایشگاه ملی «لورنس لیورمور» کالیفرنیا با استناد به تحقیقاتی که در می ۲۰۲۰ انجام شده، مدعی است انتقال ویروس از آزمایشگاه «ووهان» چین امری محتمل است و باید در این زمینه تحقیق بیشتری انجام شود.

آمریکایی ها مدعی هستند که چین درباره همه گیری کرونا شفاف عمل نکرده است. ادعایی که از سوی دولت پکن رد می شود.

پیشتر، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی با بازدید از شهر ووهان، اعلام کردند که بعید است ویروس منشائی آزمایشگاهی داشته باشد و فرضیه انتقال از حیوان به انسان معتبرتر است اما این سازمان تحت فشار دولت واشنگتن، موضع گیری خود را تغییر داد و مدعی شد که رد فرضیه منشاء آزمایشگاهی ویروس، نیازمند تحقیقات بیشتر است.

آمریکا در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در اواخر ماه می (اوایل خرداد) طی دستوری به مقامات اطلاعاتی این کشور خواستار گزارشی برای مشخص کردن منشاء ویروس کرونا شد.