شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سنای آمریکا#جدید#رئیس پلیس#ژانویه

کمیته‌های سنای آمریکا خواستار تدابیر امنیتی جدید برای کنگره شدند


کمیته‌های سنای آمریکا خواستار تدابیر امنیتی جدید برای کنگره شدند

۲ کمیته سنای آمریکا که وظیفه ارزیابی امنیت کنگره را پس از یورش مرگبار ژانویه دارند، توصیه کردند که به رئیس پلیس کنگره قدرت و اختیارات بیشتری برای ارتقای تدابیر امنیتی داده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، 2 کمیته سنا که در حال ارزیابی وضعیت امنیتی کنگره آمریکا پس از یورش مرگبار طرفداران افراطی دونالد ترامپ در ماه ژانویه هستند، روز سه شنبه توصیه کردند که رئیس پلیس کنگره قدرت و اختیارات بیشتری داشته باشد. این کمیته ها قصد دارند طرح های جدیدی را برای واکنش سریع توسط پنتاگون ارائه دهند.

 

بر اساس این گزارش، در جریان یورش طرفداران افراطی ترامپ به کنگره آمریکا حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند.

پس از این یورش، نیروهای گارد ملی آمریکا 3 ساعت طول کشید تا در محل کنگره مستقر شوند و با مهاجمان برخورد کنند.

کمیته های امنیت داخلی و قوانین سنای آمریکا در گزارشی خواستار افزایش قدرت و اختیارات رئیس پلیس کنگره شده‌اند تا او بتواند به طور مستقیم خواستار کمک فوری گارد ملی در مواقع اضطراری شود.

در چارچوب روال فعلی، رئیس پلیس کنگره ابتدا باید به شورای پلیس کنگره حالت فوق العاده و اضطراری را اعلام کند و سپس پنتاگون مجوز لازم برای استقرار نیروهای گارد ملی را صادر نماید.

نتایج تحقیق سنای آمریکا که در قالب یک گزارش 95 صفحه‌ای آماده شده است نشان می دهد ترامپ طرفدارانش را برای حمله به کنگره تحریک کرده است.

انتهای پیام/