به گزارش برنا؛ مرتضی طلایی، نائب رئیس سابق شورای شهر تهران و رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در رابطه با آخرین وضعیت لیست انتخاباتی شورای وحدت گفت: شورای وحدت از زمانی که فعالیت خود را آغاز کرد دو راهبرد را توامان در نظر داشت یکی اینکه بتواند با شورای ائتلاف هماهنگ شود و به اتفاق همزمان فعالیت کنند که متاسفانه تا این لحظه شورای ائتلاف این همراهی را نداشت.

او افزود: شورای ائتلاف هیچ یک از پیشنهادات شورای وحدت را تا این لحظه نپذیرفت. شورای وحدت به موازات راهبرد اول، راهبرد دوم را دنبال کرد که لیستی از افراد واجد شرایط را آماده کرد تا به شهروندان تهرانی ارائه دهد.

طلایی تصریح کرد: وجه تمایز شورای وحدت از سایرین این است که نگاه شورای وحدت مبتنی بر تبعیت از جامعتین است. این نگاه یادگار از امام (ره) است که موظف به مداخله و همراهی با مردم برای انتخاب افراد اصلح هستیم.

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت با اشاره به نکته دوم یعنی تفکر مسجد و روحانیت، گفت: پایگاه فعالیت همه ما قبل و بعد از انقلاب حول محور مسجد و روحانیت است. مسجد و روحانیت سکان دار حرکت های مردمی برای مشارکت حداکثری و انتخاب افراد اصلح بوده است.

طلایی افزود: امروزه به واسطه عملکرد سو برخی از مدیران این جایگاه آسیب دیده که دلیلی بر این نیست از همراهی و پشتیبانی با مسجد و روحانیت را فاصله بگیرم چون مرجعیت مورد نظر را ندارد. این گونه نیست.

او ضمن اشاره به سومین راهبرد شورای وحدت گفت: توجه به مردم و نسل جوان مورد توجه است. دو نگاه از بالا به پایین و برعکس وجود دارد. نگاه اول تنها برای صندوق رای به مردم اهمیت دارد و در نگاه دوم مردم را صاحب شهر می داند نه جریانات سیاسی.

نائب رئیس سابق شورای شهر تهران اضافه کرد:  توجه ویژه به نسل جوان وجود دارد که در کنار هم مقدمه برای شورای شهر کار و خدمت است تا با کمک مردم، شهر را بهتر اداره کنیم. مسائل رفاهی، اخلاقی، حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده، حمایت از تشکیلات شوراهای محلی، سازمان های مردم نهاد،  و... جمله اولویت شورای وحدت است.

طلایی با اشاره به لیست انتخاباتی شورای وحدت افزود: اینکه در روزهای آینده شورای وحدت و ائتلاف یک لیست بدهند و در کنار هم قرار بگیرند یا نه اطلاعی ندارم. همچنین نمی دانم اعلام لیست  نهایی تا چه روزی زمان می برد.

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در رابطه با رد صلاحیت کاندیدای تائید صلاحیت شده گفت: کار غیر قانونی توسط هیات مرکزی نظارت انجام شده است که بدعت گذاری در وظایفشان است. قانون تصریح می کند هیات نظارت مرکزی موظف به رسیدگی به شکایت آن دسته افرادی است که صلاحیتشان در هیات نظارت شهرستان و استان رد شده است و تنها اختیار آن ها همین است.

او ادامه داد: برای اولین بار است که هیات نظارت مرکزی به خارج از وظایفش ورود پیدا کرده و کسانی که هیات اجرایی و هیات نظارت شهرستان و استان تائید کرده را رد صلاحیت می کنند؛ این امر یک قانون شکنی و بدعت گذاری است.

طلایی ضمن انتقاد از روند رد صلاحیت ها گفت: این روند نوعی بدعت گذاری و قانون شکنی است و نمی دانم  مجلس انقلابی چگونه به خود اجازه می دهد این کار را انجام دهد. نیروهای اصولگرا در هیات نظارت مجلس دهم تائید صلاحیت شده اند اما امروز توسط هیات نظارت مجلس انقلابی رد صلاحیت می شوند که اتفاق بسیار عجیبی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا مجلس انقلابی قصد ورود افراد خاص به مدیریت شهری را دارد، اظهار کرد: به هر حال  به نظر می رسد این رفتارها نوعی اقدام برای بسترسازی و حذف جریانی و موفقیت جریان دیگر است.