شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیبی#الجزایر#رئیس جمهور#کشورهای عربی

موضع گیری رئیس جمهور الجزایر درباره فلسطین و لیبی

موضع گیری رئیس جمهور الجزایر درباره فلسطین و لیبی

رئیس جمهور الجزایر به موضع گیری درباره فلسطین پرداخت و از روند عادی سازی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر از عادی سازی روابط برخی کشورهاای عربی با رژیم صهیونیستی در نبود صلح و بدون بدون دست یابی به زمین انتقاد کرد.

رئیس جمهور الجزایر در خصوص وضع داخلی این کشور نیز گفت: حرکت مبارک (مردمی) اصلی کشور الجزایر را از نابودی نجات داد. این حرکت به لطف مسالمت آمیز بودنش با حمایت‌های نیروهای امنیتی و ارتش الجزایر پیروز شد. قبلا هم گفتم حرکت مبارک اصلی، الجزایر را از فاجعه‌ای روشن نجات داد و الجزایر تحت کنترل یک باند بود. ۱۳ میلیون الجزایری کشورشان را نجات دادند و راه را بر روی تمدید دوره ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه بستند.

درباره موضوع فلسطین و عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی هم گفت که موضع کشورش در قبال فلسطین تغییرناپذیر است و این کشور حامی فلسطین است.

تبون گفت: الجزایر به توافق عربی درباره اصل زمین در برابر صلح پایبند است اما امروز صلح و زمینی وجود ندارد پس علت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟

وی سپس به موضع گیری درباره لیبی پرداخت و تاکید کرد که کشورش مخالف این است که طرابلس اولین پایتخت عربی تحت اشغال مزدوران باشد.

تبون اعلام کرد که الجزایر آماده دخالت به منظور ممانعت از سقوط طرابلس بود.

وی در ادامه به بی ثباتی در کشور آفریقایی مالی هم اشاره کرد.

درباره صحرای غربی هم موضع الجزایر را ثابت دانست.