شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مردم ایران#مجلس

محفوظی در تذکر شفاهی؛

مدعیان بلد بودن زبان دنیا، از فهم حرف مردم ایران عاجز بودند

مدعیان بلد بودن زبان دنیا، از فهم حرف مردم ایران عاجز بودند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:شما ادعا داشتید زبان دنیا را بلدید اما از فهم زبان ملت خود عاجز بودید.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی سیدمجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: قرار نیست در صحن علنی مجلس نهج البلاغه امیرالمومنین را بر سر نیزه ببرند و ما ساکت بوده و عکس العملی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: اینقدر ای مالک، ای مالک در صحن علنی مجلس مطرح کردید، مخاطب این حرف ها شما هستید ۳۲ سال حکومت دست شما بوده است. کردستان را شما مورد ظلم قرار دادید، خوزستان را شما عقب نگه داشتید، عامل محرومیت سیستان و بلوچستان شما هستید و باید پاسخگو باشید.

محفوظی تاکید کرد: امروز از نهج البلاغ استدلال می آورید و ای مالک، ای مالک راه می اندازید. مخاطب فرمایشات امیرالمومنین شما هستید، رئیس شما در این جایگاه قرار گرفت و باد به غبغب انداخت و گفت من سرهنگ نیستم، سعادت می خواهد سرهنگ باشید و در نیروهای مسلح به ملت ایران خدمت کنید.

وی اظهار داشت: شما ادعا داشتید زبان دنیا را بلدید اما از فهم زبان ملت خود عاجز بودید. رئیس شما گفت مردم از عملکرد دولت راضی هستند زیرا من را در خیابان دیدند و خندیدند، عمو جان؛ ملت فرد خنده داری دیده اند که خندیده اند. شما رکوردهای استدلال، منطق و فلسفه را جابجا کردید. می گفتید ابرها از روی کویر یزد رد می شوند می بینند خاک کویر است و نمی بارند. این چه استدلالی است؟

نماینده مردم آبادان با اشاره به اینکه مردم اگر قرار است در انتخابات شرکت نکنند به دلیل رد صلاحیت به حق افراد مفسد توسط شورای نگهبان نیست بلکه به دلیل تشکیل صف‌های طولانی مرغ، روغن و چای است، ادامه داد: شما قرار بود جلوی افزایش قیمت لحظه‌ای دلار را بگیرید ولی باعث شدید دلار افزایش 5 برابری داشته باشد.

مردم از صف مرغ،تخم مرغ و روغن ناراحت هستند

در ادامه جلسه علنی احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در اخطار قانون اساسی گفت: به پیشکسوتان نمایندگان مجلس احترام می گذارم به خصوص آقای پزشکیان که اهل قرآن و نهج البلاغه هستند.

وی افزود: میزان در قرآن مورد تأکید قرار گرفته که همان قانون است. انبیاء الهی هم بدون کتاب و میزان نمی توانند کاری کنند. قانون اساسی میزان انقلاب اسلامی است و نباید طوری رفتار کنیم که اگر قانون براساس میل ما بود رفتار کنیم و اگر علیه ما بود آن را رد کنیم. گلایه هم جایی ندارد.

آزادیخواه بیان کرد: چه کسی می گوید مردم در انتخابات مشارکت نخواهند داشت. مردم حتماً مشارکت خواهند کرد. اگر مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد به خاطر عدم احراز صلاحیت برخی افراد نیست. بلکه به خاطر گرانی ها، سوء تدبیرها، تورم، حیف و میل بیت المال، استفاده از دو تابعیتی ها است. کجا مردم گفته اند که چون فلان کس احراز صلاحیت نشده است در انتخابات مشارکت نمی کند؟

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ناراحتی مردم از بی عدالتی هاست. از صف مرغ و تخم مرغ است.