شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#انتخابات شوراها

رشیدی کوچی در صحن مجلس:

مراجع چهارگانه دلایل رد صلاحیت نامزدهای شوراها را اعلام کنند

مراجع چهارگانه دلایل رد صلاحیت نامزدهای شوراها را اعلام کنند

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: مراجع باید دلایل رد صلاحیت را به داوطلبان انتخابات شوراها اعلام کنند تا نمایندگان تحت چنین هجمه ای قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال رشیدی کوچی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: طی ۳ ماه گذشته نمایندگان تحت فشارهایی به جهت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه افرادی که براساس نظر مراجع چهارگانه تایید صلاحیت شدند، می گویند که نمایندگان به دنبال رد صلاحیت آنها بوده اند، اما انجام این کار در توانشان نبوده و از سوی دیگر کسانی که رد صلاحیت شده اند، در فضای ولنگار مجازی توهین های بسیاری را به نمایندگان کرده اند.

وی بیان کرد: سوال ما این است که اگر مجلس هیچ نقشی در تایید و رد صلاحیت ها ندارند، چرا مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر عهده نمایندگان باشد؟

رشیدی کوچی تاکید کرد: مراجع باید دلایل رد صلاحیت را به داوطلبان انتخابات شوراها اعلام کنند تا نمایندگان تحت چنین هجمه ای قرار نگیرند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما دو طرح را تهیه خواهیم کرد که به اصلاح این وضعیت کمک کند، گفت: طرح بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا توسط شورای نگهبان جهت جلوگیری از تعارض منافع و طرح لزوم اعلام دلایل رد صلاحیت افراد به صورت شفاف که شامل افرادی می شود که رد صلاحیت شده اند و از مسیر غیرقانونی به دنبال مظلوم نمایی و سیاهنمایی علیه نمایندگان هستند را تهیه خواهیم کرد.