شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روابط ایران#آمریکا

اندیشکده صهیونیستی: اسرائیل موفق به نفوذ در روابط ایران و چین نشده است


اندیشکده صهیونیستی: اسرائیل موفق به نفوذ در روابط ایران و چین نشده است

افزایش روابط میان چین و ایران باعث نگرانی رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه شده و تلاش‌های این رژیم برای ایجاد اختلال در این رابطه هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اندیشکده صهیونیستی انسیتو مطالعات امنیت ملی در مقاله‌ای به بررسی توافق راهبردی میان ایران و چین و تاثیر آن بر رژیم صهیونیستی و روابط این رژیم با آمریکا و چین پرداخته است.

به اعتقاد نویسنده این توافق تبعات منفی برای امنیت داخلی اسرائیل داشته، باعث افزایش تنش در سیاست این رژیم شده و مقامات اسرائیلی را مجبور خواهد ساخت که اصلاحات و تغییراتی در سیاستگذاری‌های خود انجام دهند. این توافق باعث خواهد شد که رژیم صهیونیستی نیازمند مدیریت ریسک بیشتری در روابط خود با چین بوده و حتی همکاری راهبردی اسرائیل با آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

چین و ایران هر دو در مخالفت با سیاست‌های آمریکا اتفاق نظر دارند و از یک سو ایران با تلاش برای نگاه به شرق سعی  در یافتن منبعی به جز غرب است و از سوی دیگر پکن قصد دارد از طریق ایران توجه آمریکا از شرق آسیا را دور کرده و تمرکز واشنگتن همچنان معطوف به تحولات خاورمیانه باشد.

تنش در روابط چین و رژیم صهیونیستی از مثلث اسرائیل-چین-آمریکا نشات گرفته و روابط ایران و چین نیز به این پیچیدگی افزوده است. رژیم صهیونیستی برخلاف روسیه نفوذ چندانی بر سیاست چین برای کاهش ارتباط با ایران نداشته است.

مهمترین چالش امنیتی رژیم صهیونیستی در روابط ایران و چین مشارکت فعال پکن در افزایش توانمندی‌های نظامی ایران است. تقویت همکاری چین و ایران در زمینه‌های اطلاعاتی-امنیتی-نظامی،  تسلیحات سایبری، توسعه تسلیحاتی و جنگ افزارهای دریایی به شدت برای اسرائیل نگران کننده است.

رژیم صهیونیستی باوجود نگاه اقتصادی به چین مسلما از افزایش همکاری‌های این کشور با ایران ناراحت است اما سعی داشته که این عدم رضایت را از کانال‌های مخفی به اطلاع مقامات پکن برسااند، هرچند به دلیل نفوذ کم بر سیاست‌های چین هنوز به نتیجه خاصی دست نیافته است.

انتهای پیام/